En glad pensionär


Torsdagsmorgonen är här.
Den ser ut att bli en kall och grå dag.
Men ingen snö har kommit än i alla fall.
Alltid något att vara glad för.

Har inga planer för den här dagen, inte ännu.
Får väl se vad jag hittar på när jag piggnat till lite mer, om sisådär två koppar kaffe.😀

Gårdagen var skönt händelselös.
Jag tvättade och plockade med lite allt möjligt här hemma i godan ro.
Det kanske blir en lika lugn dag idag också.
Får se vad jag känner för när andan faller på.

Det finns alltid något att göra även om man bara är hemma tycker jag.
På gott och ont, för det finns alltid någon låda eller något skåp som behöver rensas.
Något som behöver dammas eller torkas o.s.v.
Ja, längre än så har jag inte kommit i funderingarna på den här dagen.
Låter dagen utvecklas i sin egen takt medans jag bara flyter med.🙏
Det är i sig en bonus att ha möjlighet att kunna göra det utan att behöva stressa iväg till ett jobb.

Ibland kan jag tycka att livet som förtidspensionär blir lite för lugnt.😴
Då saknar jag känslan av att det händer något så gott som hela tiden.
Men sen inser jag vad många tidiga morgnar och sena kvällar jag slipper.
Och då känns allt bra igen.

Så jag förblir på det stora hela en glad pensionär.



Ha en bra Torsdag.
Kram


Kommentarer

  1. Skönt att ta dagen som den kommer i sin egna lilla takt.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dig Carin.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning