Ensam igen

Söndag e.m. nu och det har börjat mörkna utanför.
Barnen åkte hem för en stund sedan.
Som vanligt har vi haft det jättemysigt och jag har skrattat så jag fått ont i magen.
Jag älskar att vi skrattar så mycket när vi är tillsammans.

Men som alltid kommer tröttheten när jag blir ensam.
Känner mig redo för en slappar kväll på soffan.
Efter att jag plockat undan och fixat någon middag.
Vad nu det kan bli när orken saknas.
Det får nog bli en kylskåps rensnings middag på alla resterna jag har.

Sen blir jag en riktig soffpotatis resten av kvällen.
Det ska bli sååå skönt att avsluta helgen på det sättet.

Ha en bra Söndag nu, det som är kvar av den.
Kram.

Kommentarer

  1. Det tar på krafterna att ha sina underbara och gulliga barnbarn hos sig.
    Jag önskar dig detsamma utav söndagen som är kvar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja alla mor och far föräldrar i vår ålder känner nog likadant. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning