Kallt i dag

-9 grader här när jag steg upp i morse.

Trött efter helgen så morgonen började med att jag spillde kokhett kaffe på mig.
Ingen bra start på den nya veckan.
Men är man fumlig och trött får man skylla sig själv.

Katterna är också trötta efter helgen tror jag.
De ligger kvar i min säng och sover båda två.
Fast jag varit uppe och stökat på ett bra tag.
Oftast kommer dom och vill ha mat direkt jag stiger upp annars.

Får vänta med att bädda ett tag när dom sussar så sött mina sambos.

Jag har inget planerat för den här veckan.
Jätteskönt, då kan jag bara ta en dag i taget och göra vad som faller mig in.
Eller välja att inte göra något alls förståss.
Det är ju också en möjlighet.😀

Det är en sån frihetskänsla i att kunna låta allt bara flyta fram i lagom takt.
Ingen stress, inga krav och ingen oro.
Att bara vara och att bara må bra.


Ha en bekymmersfri dag nu ni också.
Kram.

Kommentarer

  1. Brrrrrrrr så kallt. Jag hade +15 i morse som steg rätt fort när solen kommit upp på himlen.
    Skönt att inte ha något planerat och bara ta dagarna som de kommer.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tänk om man kunde byta väder med varandra ändå. Skulle gärna ha det som ni. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning