Härlig Fredag


Godmorgon på er bloggisar den här härliga Fredagen.
Vad som är så härligt med just den här dagen?
Jo, idag ska jag och Fanny äntligen julpynta.
Det har jag sett fram mot för det är alltid en mysig dag och kväll.

Igår slog jag in några julklappar jag köpt.
Det kändes lite mysigt att hålla på och slå in paketen
och med all snö som kommit känns det lite "juligt nu.


Det snöade ganska mycket igår, hela dagen och kvällen.
Så nu blir det pricken över i, att få sätta fram ljusstakarna och lite annat julpynt.

Lite, kanske är fel ord för mitt pynt.
Jag älskar julpynt så jag har ganska mycket sånt.
Det tar alltid 1-2 dagar att ställa fram allt varje år.
Men det är det värt, för när det är klart är det så himla mysigt här.

Jag ska gå ner till närbutiken och köpa lite extra frukostgrejer till Fanny som ska sova här i natt.
Det är -8 grader ute så det blir till att klä sig ordentligt varmt.

Dessutom blåser det alltid lite här uppe på Söder.
Vilket får det att kännas dubbelt så kallt.

Men klär man sig ordentligt kan det vara skönt med en liten promenad i snön och solen.
Det är otroligt men sant. Solen skiner verkligen här idag!!!

Finns det något vackrare än snö som gnistrar i solen?
                   
Det är verkligen vackert. Tycker jag i alla fall.

Nej, nu får det vara färdigsvamlat för den här gången.
Annars kommer jag aldrig iväg till affären.

Ha en härlig Fredag nu.
Kram

Kommentarer

  1. Jag älskar julpynt. Tar fram allt på en gång. Mina vänner adventspyntar med ljusstakar nu. Och resten tas fram till Lucia. Granen kommer dagen före julafton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gjorde vi alltid hemma när jag växte upp. Jag tar alltid fram allt till advent. Någon gran bryr jag mig inte om.
      Kram

      Radera
  2. Visst är det vackert med snö som gnistrar i solskenet.
    Ha en fin fredag med barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en jättebra Fredag tack.
      Kram

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer fortsätta radera alla kommentarer som innehåller reklam.
      Så ni kan sluta försöka sälja saker via min blogg.

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår ni att det här är en privat bloggsida och inte en annons sida?
      Sluta lämna reklam här tack.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning