Insvept i dimma


Tog ett foto genom fönstret för att försöka visa vilken dimma vi har här idag.
Man ser inte berget alls och höghusen nedanför berget, skymtar lite svagt genom den mjölkvita dimman.
Dessutom regnar det för fullt. Vilket väder!

Gårdagen blev en jättebra dag i alla fall.
Shoppingdag med lunch.
Handlade och fyllde på kyl och frys och skafferi.
Köpte lite julpynt på Rusta också.
Köpte 2 julstjärnor på fot att ha i ett av mina stora fönster.
En ljusslinga att hänga i pinnen jag har i kakelugnen.

Lite småpynt, servetter och ljus och lite annat.
Och en till orkidé till köksfönstret, så nu har jag 2 där
Handlade en massa annat också, leksaker till katterna bl.a.
Men det var skönt att bara få känna att jag kunde handla lite vad jag ville för omväxlings skull.

Sen blev det en sen middag, värmde upp ett par frysta köttfärsbiffar med strips till bara.
Får väl göra lite bättre mat idag, för idag tänker jag inte gå utanför dörren.

Iskallt regn och dimma är inget promenadväder för mig.


Titta vad jag hittade på nätet, ser smaskigt ut.

Ett väldigt enkelt recept också, för en som jag, som bakar väldigt sällan.
Ska prova att göra dom till helgfikat tänkte jag.

Apropå fika så tror jag det är dags för en påtår.
Ha en bra dag. Kram.





Kommentarer

  1. Fy vilket uschväder du har. Så kul att gårdagen blev till belåtenhet och lite nytt i fönstren med.
    Tack för receptet på pepparkaksbollarna. Det lät väldigt gott.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har inte många soldagar här nu. Det är typiskt novemberväder.
      Tyckte också pepparkaksbollarna verkade goda.
      Ska prova till helgen så jag har något gott till kaffet.
      Kram

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Som ni ser har jag tagit bort en kommentar. Det var ingen riktig kommentar utan ett reklaminlägg för att få kunder. Fräckt sätt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen