November

1:a November idag, en ny månad och en bit närmare vintern.
Det är grått och kallt ute idag, riktigt trist väder.
Men det är ändå Fredag. 😀
Då blir det genast en lite bättre känsla för den här dagen, tycker jag.

Den här helgen är det Alla helgons dag också.
Då man brukar tända ljus på sina släktingars gravar.
Det är olika traditioner runt Allhelgona helgen.
En del firar inte alls, andra tänder ljus och äter lite finare familjemiddag.
Medans många firar Halloween den här helgen.
Och vissa gör båda, tänder ljus på graven och har en Halloween fest samma helg.
Jag gör inget av det.

Jag tänder ljus hemma för mina föräldrar när dom fyller år.
Det räcker med det tycker jag, men alla har sina egna traditioner runt det här temat.

Har ingen aning om vad jag ska göra till middag.
Söker inspiration på nätet men har inte hittat något jag vill ha än.
Får nog helt enkelt gå ner till affären och se vad jag kan hitta där.

Jag ska vänta ett par timmar, så det hinner bli lite mildare ute, innan jag tar min promenad till Ica.

Sen ska jag förbereda lite här hemma inför morgondagen.
Då kommer mina två yngre barnbarn hit och ska sova över.
Inte 14-åringen, han har annat för sig än att umgås med mormor och småsyskonen.

Vad har ni själva för er idag?
Något roligt eller något extra mys kanske?
Eller förbereder ni er för att fira någon form av Allahelgons/Halloween helgen?


Vad än ni gör hoppas jag att ni har en bra början på en ännu bättre helg.
Kram



Kommentarer

  1. Här har det varit lite jobb på förmiddagen eller till eftermiddagen blev det. Nu ska vi grilla lite räkor och bara ha fredagsmys på takterrassen.Vi har +27 grader nu på kvällen (lite ovanligt)
    Vi tänder ljus hemma som du och vi firar inte något särskilt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. +27!!!! Här är det minusgrader på morgonen och kvällen och ett par plusgrader bara på dagen. Jag tror jag ska flytta till varmare trakter också. =) Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning