I väntan på en ny dag


Kämpar mig fram mot Fredagen som ett delmål på min väg mot Måndag.
Helgerna brukar ju bara swisha förbi i rasande fart.
Förhoppningsvis gör även den här helgen det.
Så det kan bli Måndag och Pensionsdags för mig.

Längtar efter att få handla, just nu är det verkligen torftigt här hemma.
Och fr.o.m. den här månaden kommer jag ju att få lite mer pengar kvar på kontot efter alla utgifter.
Ska bli så härligt att kunna unna sig lite extra.

Extra för mig men normalt för någon annan, allt är relativt.

Ja, vad hittar man på att fördriva ännu en dag med?
Ska ta en promenad före lunch, känner att jag behöver komma ut och röra på mig lite.
Sen har jag ett städskåp som blivit alldeles för rörigt och behöver fixas till.

Inget spännande att läsa just nu, inte varit på bibblan på ett tag.
Tack och lov för Netflix när man inte har något annat att sysselsätta sig med.

Skulle allt annat knipa så kan man ju alltid ta sig en liten tupplur.
I väntan på en ny dag.😀


Kram

Kommentarer

  1. Längtar efter att få handla här med, för att det är tomt i kylskåpet.
    Hoppas det blev en skön promenad och något sevärt på Netflix.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Planerna ändrades när jag fick oväntat besök. Men det var bara trevligt. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning