Här igen.

Nu är jag tillbaka på bloggen igen.
Hann inte med att ens gå ut på datorn igår.
Och nu är det redan Torsdag, veckan bara sprang iväg i 180.

Måndag strök jag, inte dagen utan juldukar.

Det var jag och mitt strykjärn den dagen.😅

Tisdag var jag iväg och köpte årets första julklappar till familjen.
Dom ligger gömda i den här kassen högst uppe i min garderob och väntar på att bli inslagna.
På Tisdagen hade jag middagsgäster och en liten nattgäst också.

Onsdagen (igår) hade jag min Alex här hela dagen.

Dagen var fylld av bus och lek ända tills han blev hämtad vid 17,30.
Då var den här mormodern ganska trött och orkade inte göra något mer.😴

Idag är det Torsdag och vi har fått vinter igen.
Lagom till första advent, om den ligger kvar i några dagar till förståss.
Man vet ju aldrig så här års men man kan ju hoppas.
För det är mycket trevligare med lite vitt som lyser upp än allt grått och trist.
Det snöar fortfarande så hopp finns det ju att det ligger kvar ett tag.

Idag ska jag traska iväg och hämta ett paket från Lekmera med en julklapp till Alex.
Sen tar jag en paus från julklappshandlandet tills det blir mellandagsrea.
Ska försöka i alla fall, även fast det kan vara svårt att låta bli att handla ibland.

Men nu när vi ska fira och byta klappar efter jul har man det ju lite lyxigt som kan handla på rean.

Min bror tycker vi är knasiga som inte firar jul förrän efter julafton.
Då kan man ju lika gärna fira mitt i sommaren, sa han och missade hela poängen med allt.

Man firar ju ändå under mellandagarna då man fortfarande har all julstämning kvar och innan nyår.
Och dessutom kommer man så mycket billigare undan när det gäller julklappar.

Han får tycka vad han vill, vi är i alla fall nöjda och glada och det är det enda som spelar någon roll.
Min storebror är gullig och snäll men något irriterande när han tror han vet bäst.

Snöandet har tilltagit utanför, kanske inte blir någon pakethämtning idag ändå.
Det ligger ju kvar så det gör inget.
I så fall tar jag nog och byter köksgardinerna till mina nya julgardiner.

Men först av allt är det som vanligt dags för morgonens viktigaste händelse här.
Påtåren! Den viktiga påtåren som ska avnjutas just nu.

Ha en riktigt bra dag nu.
Kram


Kommentarer

  1. Full rulle hemma hos dig.
    Tycker det är en smart ide (vet att ide är felstavat men hittar inte axangen på det spanska tangentbordet) att fira jul efter jul om alla är med på det.
    Ha en fin torsdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag försökte skriva på syrrans franska tangentbord när jag var hos henne förut.
    Ställde till med en del bekymmer så jag förstår precis vad du menar. =)
    Ha en fin kväll ni också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning