Omstart

Ny vecka och omstart på energin.
Eller nystart kanske det heter.
Strunt samma, ni fattar vad jag menar ändå.

Jag har haft en lugn och skön helg här hemma.
Började helgen med att titta på Idol på Fredag kväll.


På Lördagen höll jag tummarna och hade lite koll på hur det gick för barnbarnet som var i Stockholm på tävling.
Det är hon som har rött på bilden, som tyvärr är lite suddig. Ingen vinst den här gången, men som alltid bra kämpat.

Resten av Lördagen tittade jag mest på tv och bara slöade. Såg när båda våra curling lag tog EM guld.
Det var kul att se och roligt att det gick så bra när det var på hemmaplan.

Söndagen var lika regnig som hela helgen varit.
Vilde ska ut ändå, vilket väder det än är.

Jag höll mig inne och dammade och städade lite.
Vill ha extra fint på Fredag när Fanny och jag ska julpynta här.
Idag ska jag stryka gardiner och dukar som ska fram nu till jul.
Den här bilden skickade Alex till mig, ny mössa med blinkande lampor och så sjöng han Jingelbells. 😂😂

Han var inte den enda som fotades i ny mössa.
Barnens katt, Gizmo, hade fått på sig en tomteluva.
Så himla söt 😍

Ja, som ni märker hände det inte mycket under helgen här.
Det var precis så lugnt och skönt som jag ville ha det.

Idag ska jag som sagt var fortsätta pyssla lite hemma, ska bl.a. stryka.
Men imorgon måste jag nog ge mig iväg och fylla på mitt mat förråd lite.

Tänk vad skönt det är när allt bara flyter på och känns så här lätt och okomplicerat.
Så skulle livet vara jämt.
Ha en fin dag nu.
Kram

Kommentarer

  1. Vilken härlig och skön helg. Ha nu en lika bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Har hållit mig sysselsatt med strykandet idag.
    Vilket kan vara konstigt avkopplande ibland och så långtråkigt ibland. Haha.
    Idag var det avkopplande i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  3. ser ut som om du haft en super bra helg ...hoppas veckan blir lika bra för dig ....hade fint

    SvaraRadera
  4. Detsamma till dig Klös. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning