Planer har en tendens att ändras

Vaknade tidigt, alldeles för tidigt för en icke arbetande sjukpensionär, före kl 6.
Kunde inte somna om så jag steg upp och gjorde frukost.
Nu är kl 7, det är kolsvart ute fortfarande och -6 grader, en kall morgon.
Men det är Fredag!!!!😀

Gårdagens planer blev som planer brukar bli, i alla fall för mig, hastigt ändrade.
För min bror och hans fru dök oväntat upp.
Vilket var jättetrevligt förståss.
De hade, precis som förut, köpt med sig lunch på vägen hit.
Vi åt, fikade och surrade i ett par timmar innan de åkte hemåt igen.

De hann knappt ge sig av förrän nästa oväntade gäst dök upp utanför min dörr.
Mitt barnbarn Fanny, som kom från skolan.
Hennes pappa, som skulle hämtat henne, hade fått förhinder och skulle bli sen.
Så då fick hon vänta på honom här.

När hon blev hämtad strax före 17 var det dags att börja göra middag här.
Och sedan satt jag vid teven och slöade resten av kvällen.

Så den där inställda promenaden får bli idag istället.
Så skönt att det är Fredag.

Nu är det bara helgen kvar mellan mig och påfyllning av mina resurser.

På Lördag är det dags för årets Lyslördag här.
Då är det fest på stora torget, massor av folk, fackeltåg först följt av ljusshow som avslutas med att all julbelysning på stan tänds exakt samtidigt.

Det är faktiskt jättemysigt att vara där när alla ljusen tänds, inklusive stora granen på torget.
Men jag tror att jag hoppar över det i år.
Om inget oförutsett inträffar förståss, man vet ju aldrig vad som kan dyka upp.

Hur ska ni tillbringa helgen?
Åka bort, ha middag eller kanske bara vara hemma?
Funderar ofta på vad andra människor gör.
Jag är född nyfiken på allt.
På ett intresserat sätt och funderar hela tiden på olika saker och människor.
Jag är kanske som gubben nyfiken i en strut.

Nej, nu ska den här nyfikna (Intresserade) damen logga ut.
För nu har det börjat ljusna så sakteliga där utanför.
Dags att ta itu med den här dagen.

Ha en fin dag nu.
Kram

Kommentarer

  1. Det var ju bara trevligheter som ändrade din dag så då gör det ingenting.
    Vår helg ligger oplanerad och det tycker jag är helt okej denna helg.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu blev dagens planer lite ändrade också. För nu blev det hastigt bestämt att mina barnbarn ska vara här från 13-16 ca.
      Mysigt att få lite oväntad extra tid med dom. =) Kram

      Radera
  2. jag ska bara vara i helgen å invänta löningen på måndag hahaha
    men det blir nog promenader i alla fall..varvat med vila å se på film ...onda kroppen gillar den kombon å så ska jag kanske testa mina gåstavar äldsta köpte åt mig å hoppas att ryggen gillar de bättre än den gjorde förr när jag testat gåstavar..å så ska jag lägga ut kupévärmaren i bilen samt försöka lära mig timern på motorvärmarstolpen..ha en fin helg

    SvaraRadera
  3. Ja du har ju en hel del planerat ändå. =) Jag har också gåstavar, som jag aldrig använt. Man kanske skulle testa. Vi har ganska många gemensamma nämnare du och jag. Vi är lika unga, nyss fyllda båda två. Vi är båda sjukpensionärer och tyvärr så är vi båda diabetiker. Lite lustigt, eller hur?
    Ha en fin helg nu. Kram

    SvaraRadera
  4. Sonen har scouterna men det är det enda i helgen.
    Resten av helgen ska vi bara vara hemma och mysa.
    Förra helgen hade vi födelsedagsmiddag för svärmor.
    Så det är skönt med en ledig helg nu.

    SvaraRadera
  5. Ett av mina barnbarn är också med i scouterna. =)
    Förstår att det är skönt att ha en helt ledig helg när man haft mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  6. ja ...är du mitt andra jag ...hahahahaha å vi har taskiga ryggar oxå å troligen singlar ( inte sett dig skriva om en karl )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det stämmer precis. Både dålig rygg och singel.
      Men bara ett barn, en dotter. Haha
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning