Regn och snö om vartannat

Snöblandat regn och ett par plusgrader här den här Söndagsmorgonen.
Ska man ha paraply eller täckjackan med huva på sig om man går ut?
Det lutar nog mot ett paraply tror jag.
Om jag skulle gå ut, det är ett stort om känner jag.

Hade en lugn hemmadag igår.
Fick inget besök pga snön som vräkte ner i kombination med dimma.
Men det var en bra dag ändå trots bristen på sällskap

Idag vet jag inte vad jag ska göra.
Men som vanligt finns det alltid en massa småpyssel här hemma att ta tag i.
Så det blir väl något sånt om andan faller på.
Städskåpet väntar fortfarande på att bli fixat bl.a.

Det är bara den här dagen kvar att ta sig igenom nu.
Imorgon kommer min pension.
Då kommer jag att känna mig som om jag vunnit på lotteri.
Med tanke på att jag får mycket mer i plånboken än vad jag haft på länge, nu när en stor räkning försvinner från månadsutgifterna.
Inte konstigt att jag känner mig så lycklig nu.

Nu närmar sig klockan 9 den här morgonen.
Tror regnet har upphört, för tillfället i alla fall.

Jag ska ta en kopp kaffe med mig och sätta mig och titta på Curling EM på tv nu.
Svenska damerna spelar mot Schweiz idag.
Jag gillar curling och tittar alltid på det när det sänds.
Vilket bara är när det är stora mästerskap tyvärr.

Jag hoppas att ni har en skön Söndag.
Förhoppningsvis med lite bättre väder än det är här.
Ha det bra. Kram.




Kommentarer

  1. Här skiner solen och temperaturen börjar stiga till tvåsiffrigt igen. Det går ner under +10 strecket nu på kvällar och nätter.
    Här ska jag försöka hinna eller orkar bort till Primark för att köpa ett par joggingbrallor till mig.
    Ha en bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Här är det ruskväder fortfarande fast det hunnit bli e.m.
    En riktig inne sittar dag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning