Fredagen blev en riktigt bra dag

Hade en bra Fredag mitt uppe i allt jag går och tänker på just nu.
Fick sms på morgonen att mina 2 yngsta barnbarn behövde komma hit mellan 13-16.
Alltid kul att träffa dom så det blev jag glad för.


Tog min promenad på f.m. istället så jag kunde vara hemma med barnen senare.
Termometern visade på -5 när jag gick.
Men det kändes dubbelt så kallt, speciellt om ansiktet och öronen.

Men det var ändå skönt med en promenad.

Åt en lätt lunch efter min promenad och sedan strax efter 13 kom dom, mina sötnosar, Fanny och Alex.
Timmarna gick fort medans dom var här.
Vi hann spela lite spel och mysfika lite med rostade mackor med nutella på.
Det är barnens favorit mackor som de egentligen inte får äta på vardagarna.
Men hos mormor får man fuska lite med en del regler

Hux flux var det mysiga slut och det var dags för barnen att bli hämtade. Tyvärr.
Eftermiddagen gick alldeles för fort.

Jag fixade köttfärslimpa till middag.
Var sugen på det, med kokt potatis, sås och grönsaker till.
Sedan bänkade jag mig framför teven resten av kvällen.

Idag ska jag bara vara hemma själv och inte göra något speciellt, hade jag tänkt i alla fall.
Svägerskan skulle kanske komma förbi på e.m.
Och ta en fika medans min bror skulle träffa en gammal arbetskamrat.

Men med tanke på att vi ska få snöoväder i dag är det inte säkert att hon vill vara ute och köra.

Nu sitter min katt på räcket utanför och stirrar in i köket.
Det betyder att han vill komma in från kylan.

Så nu får jag gå och släppa in min "sambo".

Ha en fin Lördag nu. 
Kram





Kommentarer

  1. Klart man får rucka lite på förbjudna saker när man är hos mormor 😉.
    Ha en skön och bra lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju en oskriven regel att hos mormor har man Inga regler. Haha.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin sambo du har. Smart sätt att visa att man vill komma in. ��

    SvaraRadera
  4. Ja det är fördelen med att bo på markplan. En av dom.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen