Skön söndag

Här tar vi det lugnt idag, katten och jag. Hon har lyckats hitta lite sol att ligga och njuta av.


Vi njuter båda av solen. Fast på olika sätt. Jag ligger inte på golvet och rullar runt i solstrålen. Hihi.

Längtar tills det blir så pass varmt att man kan ta en stol och sätta sig ute i lä mot husväggen. Dricka kaffe och njuta av solen och värmen. Men det tar nog minst en månad till.

Jag gjorde ett misstag och avbröt mitt skrivande för att svara i telefonen. Det skulle jag inte gjort. För personen som ringde hade en väldigt jobbig energi. Klagade på allt och alla och allt jag sa bemöttes väldigt negativt.

Nu måste jag andas ut och få bort den där negativa energin från min dag som hade börjat så lugnt och skönt.

Tror jag ska ta och ringa och prata lite med dottern och barnbarnen. Då blir jag alltid på bra humör. Och då försvinner effekten av alla dåliga vibbar.

Ja just det, det är ju Alla hjärtans dag. Det hade jag glömt helt. Blir så när man är singel, haha.
Men då får jag väl önska er alla en riktigt fin Alla hjärtans dag! Kram på er.




 

Kommentarer

  1. Såna där gnällisar som förstör ens humör kan man klara sig utan.
    Bra att du har barnbarnen som kan göra dig glad igen.
    Och en gosig katt att gulla med.
    Glad Alla hjärtans dag och ha en bra söndag.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Söndagen blev väldigt bra till slut ändå. =)
      Kram

      Radera
  2. Jobbigt när någon tar en sådan massa glädjeenergi ifrån en.
    Här blev det ett videosamtal med vårt barnbarn Ellen. Och hon gjorde så glädjeendorfinet dubblades flera gånger om.
    Ha en glad Alla hjärtans dag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad härligt att ni fick prata med ert eget lilla solsken.
      Hon blev nog lika glad som ni.
      Barnbarnen är verkligen det bästa som finns.
      Kram

      Radera
  3. Nä fy för dålig energi! Det kan ta musten ur en! Nog borde man rulla runt på golvet bland solstrålarna! Ser skönt ut :)
    Glad söndag till dig...och tack för alla dina fina kommentarer, de värmer ska du veta :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  4. Men tack Titti! Nu värmde du mig ända in i hjärtat.
    Blev inget golvrullande igår. Haha kanske ska prova nästa gång solen gör visit. =)
    Stor Kram till dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning