Kan inte sluta gäspa.

 Är så himla trött när klockan ringer 6.30. Vill bara somna om och sova en stund till.


Men det gör jag så klart inte. Jag kliver upp och gör det jag alltid gör på morgnarna. Fast inte alltid så tidigt. Men idag kommer ju Storm hit 7.30.

Sen är det bara imorgon det blir en lika tidig väckning innan helgen kommer. Och då får jag sova tills jag vaknar av mig själv. Är ju van vid den lyxen.

Igår var jag ute och handlade lite. Hade broddarna på skorna så jag kunde ta mig fram någorlunda tryggt. Men det är jobbigare att gå med broddarna på tycker jag. Det känns dels mycket tyngre och sen känns det så hårt under fotsulan.


Men det får man väl stå ut med så länge vi har isgator överallt här. 

Det var i alla fall skönt med lite frisk luft. Och när jag kom hem igen satt mitt barnbarn Fanny här i köket och väntade på mig. Hon hade slutat skolan tidigt och kom för att överraska. Så då fick jag lite fika sällskap. Mysigt. Tur att hon har en egen nyckel när jag inte var hemma.

Pratade med min bror på e.m. Det var så länge sedan vi sågs. Jäkla Corona!!! Men förhoppningsvis kommer vi att kunna ses till sommaren igen. Göra som vi brukar på somrarna, ta en roadtrip någonstans. Vi har alltid roligt tillsammans. Och ännu bättre är ju att han är gift med en av mina bästa vänner.

Vi surrar och planerar sommarens resa med husbilen. Skrattar åt allt tokigt som hänt på tidigare roadtrips under åren. Åh så jag saknar dom. Brorsan och svägerskan. Men det kommer snart en sommar. Och förhoppningsvis har vi blivit vaccinerade och kan ses igen då. Hoppas, hoppas.

Nu är klockan snart 7.30. Så nu ska jag göra mig redo att ta emot bus hunden.

Ha en finfin torsdag nu. Var rädda om varandra. KRAM

Kommentarer

  1. Vilken överraskning när du kom tillbaka hem från din promenad.
    Här längtas det väldigt mycket med att få kramas och ses in real live igen med sina nära och kära.
    Ha en fin dag med bushunden.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Jag förstår att ni längtar.
      Det skulle jag också ha gjort.
      Hoppas det blir bättre efter vaccineringen så ni kan ses igen.
      Ha det fint.
      Kram

      Radera
  2. Jag tycker också att det är jobbigt att gå med broddar.
    Kanske skulle vara bättre med såna där ice buss skor.
    Hoppas du piggnade till och hade en bra dag med Storm.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också funderat på Ice bugs. Men de är ganska dyra.
      Piggnade till efter ett antal koppar kaffe. Hihi
      Ha det bra. Kram

      Radera
  3. Det rullar på med en de ena å en de andra hos dig oxå ser jag ..trevligt med barn å vovve sällskap
    ha det fint

    SvaraRadera
  4. Javisst är det trevligt när det händer lite extra.
    Det är man inte bortskämd med nu under Corona tider.
    Ha det fint du också. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen