Det blir ljusare

Onsdag morgon, kl är inte ens 8 men det har redan börjat att ljusna ute. Det är ju ett vårtecken på sätt och vis. Att dagarna blir ljusare hela tiden. Fast visst är det fortfarande vinter. Med snö och minusgrader. Men för varje dag kommer vi lite närmare våren.


 Lite närmare den underbara tiden när naturen vaknar upp ur sin vinterdvala. 

Meteorologisk vår är visst när det inte sjunker under 0 grader på hela dygnet. Visst är det en bit kvar dit ännu. Idag är det -15 grader här. Men jag känner hur ljuset sakta återvänder och för med sig hopp om våren.

Ingen hund eller barn passning för mig idag. Det är inplanerat torsdag och fredag om inget oförutsett dyker upp förståss. 

Så idag ska jag ta fram broddarna att sätta på vinter kängorna. Och så ska jag ut på isgatan och ta mig ner till affären. Behöver proviantera lite. Även fast jag beställer hemleverans av mat varje månad så tar ju färskvarorna slut och behöver fyllas på.

Då är det bra att vi har en liten närbutik nedanför backen. Där har dom satt upp en lampa vid ingången. Lyser den grön är det ok att gå in. Lyser den rött får man vänta tills den blir grön igen. Smart sätt att ha kontroll på hur många som får vistas i butiken samtidigt.

Det är vad jag har tänkt göra idag, handla. Vad har ni att göra en helt vanlig onsdag i februari? Något roligt? Jag undrar om era dagar går i samma sakta lunk som mina? Fast på något lustigt sätt tar dom slut rätt snabbt ändå.


Det är bra, för då kommer ju våren snart. Åh, vad härligt det ska bli med vår.

Ha det bra och var rädda om er. KRAM


          

Kommentarer

  1. Gå försiktigt när du ska ut på isgatorna.
    Det är så skönt att inte behöva tänka på halka när man ska ut och röra på sig här denna årstid.
    Tycker dagarna rusar på ändå fast man inte gör något särskilt.
    Vi ska gå en tur till chinobutiken och köpa en ny musmatta och kolla in en ny grönsaksbutik på hemväg.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland önskar jag att jag hade varit lika smart som du och
      flyttat till ett varmare land. Men det är så klart en ekonomisk fråga
      för mig också, tyvärr. Kanske någon gång...vem vet.
      Kram

      Radera
  2. ta de lugnt på promenaden hoppas broddarna får bra fäste ...ja vår ..vår vill vi ha ...fort fort ...åå tänk när vi kan sitta ute med kaffekoppen mot husväggen å solen värmer vårstrålar å mna ahr knäppt upp jackan å får lite färg i ansiktet ......läääängtar .
    hade fint i kylan å snön :-)

    SvaraRadera
  3. Jag längtar också efter att få sitta i solen mot husväggen som du.
    Men vi får vänta ett tag till Blondie.
    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning