Kinesiskt ordspråk


 Att vänta in sin själ, att finna lugnet inom sig själv i den stillhet man skapar för sig själv. Det ger harmoni, balans och välbefinnande.

Det är något jag har märkt nu under pandemin när livet blivit annorlunda. Med tiden har min ensamhet gett mig möjlighet att hitta min inre harmoni.

Den första tiden tyckte jag att det var otroligt jobbigt att känna sig isolerad från det normala liv jag var van vid. 

När jag släppte den stressen och tillät mig själv att bara vara, då hittade jag äntligen mitt eget inre lugn.

KRAM KRAM KRAM


Kommentarer

  1. tror de är lättare att hitta lugnet inom sig när man inte bor mitt i en pulserande storstad ..märkt att många letar sig ut på landet ...de vill ha en lugnare livsstil delar av dygnet
    ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor i en stad. Men Sundsvall är ju inte precis någon
      storstad. Och här på Södermalm är man inte mitt i stadskärnan.
      Snarare en bit ovanför. =)
      Kram

      Radera
  2. Har märkt att jag disponerar min tid helt utan stress nu.
    Och hinner med så mycket mer fast det är utan stress.
    Det beror väl på att alla saker man gör utanför hemmet annars blivit
    så gott som obefintliga.
    Då har man tid för sig själv och det man vill göra på ett annat sätt.
    Antar att "min själ kommit ikapp" nu.
    Ha en fin dag min vän.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det för mig också. Stressen har helt runnit av mig och
      försvunnit bort.
      Ha en riktigt riktigt fin dag du också min vän.
      KRAM

      Radera
  3. Jag har ju aldrig varit ensam under denna tid som vi lever i just nu eftersom jag har min gubbe. Men det är märkligt så fort man vänjer sig vid saker och ting och anpassar sig efter detta. Som kan leda till något positivt i allt elände som är nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det märkligt så anpassningsbara vi kan vara.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning