Jag bor ensam med min katt. Katten använder inga kläder. (Vad jag vet) Ändå är min tvättkorg alltid full. Tvättar varje vecka men hinner inte mer än vända ryggen till så är det fullt med tvätt igen. Vilket mysterium. Vem sjutton är det som lägger allt i tvätten? Kan någon granne ha smugit sig in?

Och vem är det som smutsar ner här hemma? Jag får ju putsa och skura och damma alldeles för mycket.

En ensamstående kvinna i sina bästa år som inte har något större umgänge. Speciellt inte under Corona pandemin. Hur kan hon smutsa ner så? Hon borde ju ha det skinande rent hela tiden.

Vem det än är som är den skyldige så är jag fast med tvätten idag igen!!!

Skämt åsido så har jag alltså en tvättdag idag. Ute lyser solen och det är bara -10 grader. Perfekt promenadväder. Ska försöka klämma in en promenad idag också.

Är det inte typiskt att det alltid är fint väder när man har annat att göra?


                                                                         KRAM




Kommentarer

  1. Haha vad du är rolig. Kan föreställa mig hur din granne smyger in med sin tvätt till dig.
    Tack för ett gott skratt.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man måste skämta till det lite ibland. =)
      Kram

      Radera
  2. Det är bra konstigt med denna tvätthög som aldrig försvinner helt och hållet någon gång. Oavsett man är en eller flera personer😉😁 .
    Hoppas din dag varit bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bara bra. Hoppas att du har det bra också i Casa 66.
      Kram

      Radera
  3. ja du denna tvätt å denna städning ..ibland blir man fundersam ..vem mer bor här liksom ...hahaha
    ha en bra mitt i veckan dag

    SvaraRadera
  4. Tack Blondie. Ha det riktigt bra du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning