Att gnälla


 Det är lönlöst att gnälla. Det löser ingenting. Men ibland kan man ju känna att man bara behöver få gnälla av sig om något tråkigt som hänt. Sen släpper den tunga känslan för att man fått ur sig allt.

Huvudsaken är att man är medveten om att själva gnällandet inte löser problemet. Och att man aktar sig för att låta det övergå till ett ältande av samma sak om och om igen.

Det var dagens citat. Av någon okänd. Då kallas det inte citat tror jag. Då är det kanske ett ordspråk. Strunt samma. Jag tyckte det var bra i alla fall.

Ha en riktigt bra onsdag. Gör något som gör dig glad. Glädje är en fantastisk känsla som vi borde få en dos av vare dag.

Då skulle vi inte ha något behov av att gnälla......tror jag.


                                                                     KRAMAR


Kommentarer

  1. Lite gnäll är nada problema, det mår man bra av. Men när det övergår till ett ältande, då är det nog.
    Ha en härlig dag du med 😊.
    Och målat blev det ett hopp på i dag med. Det kom annat i vägen 😀.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Du tycker precis som jag om gnäll alltså. =)
    Vad bra att ni fick en paus från målandet idag också, haha.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Idag har jag träffat mitt lilla barnbarn. Det gjorde mig super glad. :D
    Kran S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag. Barnbarnen gör en alltid glad.
      Kram kram

      Radera
  4. där slog du huvudet på spiken ..att gnällandet/ältandet löser inte problemet
    hoppas du haft en fin dag

    SvaraRadera
  5. Jo tack hyfsat, kan inte klaga haha.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen