Februari

God morgon. Ny dag, ny vecka och ny månad också. Det är den 1:a februari.


Här är det kallt idag, -18 grader just nu. Det blir säkert lite mildare under dagen, hoppas jag i alla fall. För jag hade tänkt försöka ta mig ut en stund, gå en liten promenad bara. Och andas lite frisk luft.

Slutet av förra veckan flög snabbt förbi. Torsdag och fredag var jag tillsammans med yngsta barnbarnet. Sen har jag bara tassat omkring i myskläder hela helgen. Tagit det lugnt och bara njutit av det.

En av mina underbara grannar kom förbi i fredags och överraskade med att lämna en bukett tulpaner. Inte av någon särskild anledning sa hon. Bara för att visa lite extra uppskattning. 



Jag har berättat om mina fina grannar i tidigare blogginlägg. De flesta av oss har bott i det här huset 15 år eller mer. Så man har lärt känna varandra. Ställer upp och hjälper varandra med småsaker. Fikar ute i trädgården på sommaren och har helt enkelt en god grannsämja.

Vad har jag planerat den här veckan? Tvättstugan idag. Sen ska jag vara hundvakt till dotterns löpande tik tisdag, torsdag och fredag. Och självklart så kommer ju Alex hit på fredag också. Tänkte försöka gå och handla lite på onsdag.

Inga stora planer. Bara lite småsaker. Och till helgen drar Mello igång igen. 

Det ska bli intressant att se hur det blir i år när allt ska ske utan publik, förutom tv tittarna förståss. Och den stora ESC finalen ska visst bestå av insända video bidrag. Jag tillhör dom som faktiskt gillar melodifestivalen och tittar på den varje år. Så jag tycker det ska bli kul att se hur det blir i år.

Nu har det ljusnat utanför fönstren. Dags att börja den här nya dagen, nya veckan och nya månaden.

Ha det riktigt bra. Var rädda om er. KRAMAR

 

Kommentarer

  1. Jag hade +17 redan när jag vaknade i morse. Men här blåser det som sjutton idag.
    Ha en bra start på första veckan i februari.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med plusgrader.
      Ha en bra start på februari du också.
      Kram

      Radera
  2. ja nu är det vinter ..brrrr ..jag gillar oxå mello ..trivsamt med musik ..får se hur det fått till de i år de med alla teknik...ha en bra start på veckan ..ser att du oxå har den inbokad med lite umgänge ..här tyvärr inga djur men väl syskonbarn ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här veckan får jag hit min 4 benta vän lite extra.
      Ha det bra med syskonbarnen och allt annat.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning