I helgen ska jag....


 

Det var väl en bra "att göra lista" jag hittade på nätet. 

Den stämmer exakt in på den egna listan jag hade i mitt huvud.

Efter gårdagens bus och lek med barnbarnet behöver jag återhämta mig lite.

Håller på att göra en Tjälknöl som ska bli helgmiddag, tillsammans med potatisgratäng, svampsås, gelé och lite grönsaker.

Satte in den innan jag gick och la mig igår. Så det är ett par timmar kvar innan den ska läggas i lagen. Som jag också förberett.

Det färdiga resultatet brukar se ut ungefär så här


Fast mitt upplägg blir inte så här tjusigt som på nätet där jag hittade bilden. Och så har jag kantarellsås till istället. Gott är det i alla fall.

Nu har det ljusnat ute. Klockan närmar sig 8. Vi har +1 ute idag. Hoppas det blir sol också. Ser ut att bli en skön helg. 

Ha en trevlig helg ni också. Var rädda om er. Och glöm inte bort att skratta.

KRAMAR

Kommentarer

  1. Härligt! Igår åt jag det godaste kött jag någonsin smakat. Min särbo ville fira vårt förhållande så han bjöd på Waguy jösses säger jag bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade aldrig hört talas om det. Så jag googlade.
      Och det verkar vara supergott.
      Kram

      Radera
  2. Mums vilken god middag du ska ha.
    Så härligt med + grader igen hos dig.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag (söndag) regnar det och är -3.
      Så nu är det varning för halka.
      Kram

      Radera
  3. Tjälknöl som är så gott.
    Blir alldeles för sällan jag lagar det. Här blir det hemmagjord pizza idag.
    Ha en skön lördag nu. Se till att följa din att göra lista.
    Ta det lugnt.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog det väldigt lugnt. Ska göra det idag också.
      Hoppas allt är bra hos er.
      Kram

      Radera
  4. låter som en bra helg hos dig ...aldrig smakat kärlknöl men de ser gott ut
    hade fint

    SvaraRadera
  5. Det heter tjälknöl för att det är svart som tjälen i marken när du tar ut det ur ugnen.
    Sen ska det ligga i en lag några timmar innan man skär upp det.
    Googla receptet och prova det nån gång.
    Enkelt att göra och jätte gott.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja har hört talas om den men aldrig ätit ..såg jag stavade fel haha men gick inte att gå in å ändra ..hade fint

      Radera
  6. Tjälknöl gillas! Det gjorde alltid pappa :) Gott som tusan...
    Ja denna söndag har det varit töväder och många plusgrader, ack så skönt!!! Ett säkert vårtecken är att hönsen värper som bara tusan, det lär bli mycket pannkaka framöver :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att du hittar vårtecken. Här är det ömsom regn ömsom snö och alltid halka.
    Ena dagen +3 och andra dagen -13. Ingen ordning på vädret.
    Toppen att ha hovdamerna i full gång med värpningen igen. Färska frukostägg är ju jättebra.
    Ha det bra nu.
    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen