Bokrean startar idag


 Det är ett citat som ofta räddat mig från att reagera eller agera mot någon som jag tycker betett sig illa.

För man kan ju inte styra hur andra agerar. Bara hur man själv väljer att reagera på det dom gör.


Jag har beställt böcker från Bokrean som startar idag. Så dom skickas hem till mig och jag behöver inte ge mig ut i bokhandeln. Skönt. Känns tryggare så. Även fast det tar några dagar extra att få hem böckerna.

Samtidigt beställde jag ett pussel. Tänk att jag äntligen kom mig för. Har ju sagt så länge att jag ska prova om pussel kan vara ett tidsfördriv för mig. Bättre sent än aldrig. Ska bli kul att prova i alla fall.

Hade tänkt köpa en pusselmatta också, så man lätt kan städa undan pusslet när barnen kommer. Men dom kostade lite mer än jag hade tänkt. Så jag valde bort det. Billigaste jag hittade skulle kosta runt 200 kr med frakt. Inte så mycket egentligen. Men det kändes lite onödigt. Får hitta på något annat sätt att bära undan pusslet.

Någon som har en smart idé? Ni får gärna ge mig ett bra råd. 

Nu har det ljusnat ute. Så ljust det kan bli när det regnar. Vi ska få snö under dagen också. Men i e.m. har de lovat uppehåll och sol. Då passar jag på att gå ut och andas lite frisk luft.



Ha en bra dag. Var rädda om varandra. Kramar till er från mig. 😀

Kommentarer

  1. jag kommer inte in på min blogg så jag kan skriva ...får se om de funkar mot kvällen ..kommer bara till en sida där jag måste göra någon läsarlista ...
    hoppas du fick tag i några bra böcker ...förr när vi la pussel hade vi en vaxduk som vi la över bordet där pusslet låg ..om den är relativt tjock så gick de att äta och ställa glas på bordet trots pussel under men då ska bitarna inte ligga på varandra
    ha en fin tisdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju en bra idé. Det kan jag prova och lägga på vaxduken när mitt
      yrväder Alex kommer på fredagar.=)
      Jag köpte en trilogi. Passade på att köpa alla tre böckerna när de bara kostade 59 kr styck
      på bokrean. Hoppas de är bra. Dom har inte kommit än.
      Ha en fin dag du också.
      Kram

      Radera
  2. Det beror ju på hur stort pusslet är. Men jag hade en liten matta som jag la pussel på förut. En dörrmatta typ trasmatta.
    Hoppas du fick en skön promenad i solen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en jobbig promenad. För det var snömodd överallt.
      Kändes som att vada genom vatten. Alltså inte lika högt men samma motstånd mot
      vaderna hela tiden. Bra träning för benmusklerna. Men tröttsamt.
      Tog dubbelt så lång tid att ta sig fram mot annars.
      Kram

      Radera
  3. Hoppas din dag varit bra och att din solskenspromenad blev bra.
    Pussel är hur många år sedan som helst som jag lagt. Nu för tiden är det bara barnpussel med barnbarnen när vi varit hemma.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig varit någon pussel fantast. Men måste försöka att hitta en
    hobby nu när man bara är hemma. Handarbete gillar jag inte alls.
    Och jag är inte ett dugg konstnärlig tyvärr. Så pussel är mitt nästa försök
    att hitta något att syssla med under den här tråkiga tiden.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen