Helgen är här

Fredagen gick fort. Hela veckan har gått fort och nu är det helg igen.

Igår hade jag mitt yngsta barnbarn här som vanligt på fredagar. Och så fick deras löpande tik följa med. Har haft henne här nästan varje dag den här veckan. Så jag har fått lite extra motion med hundpromenaderna. Nyttigt för mig.

Alex hade en hel väska full med Skylanders figurer med sig. Så dom lektes det en hel del med. Dom är otroligt välgjorda de här figurerna. Inte konstigt att han är så förtjust i dom.




Och så lekte han med båtar i min diskho. Alla vattenlekar gillar han också. Mitt lilla bustroll. Alltid go och glad. Gör mig glad också. Det blev plättar till lunch och lite glass till efterrätt. På e.m. kom hans mamma och storasyster hit och fikade när dom hämtade Alex och Storm (hunden)



Sen städade jag undan, fixade middag och så var fredagen nästan slut. 

Men nu är det lördag morgon. Har sovit lite dåligt i natt. Blir så ibland bara. Jag ska klä på mig och gå en morgonpromenad har jag tänkt. -11 grader ute idag. Så inte så himla kallt ändå. Det är ju vinter och kyla hör till.

Sen får vi se vad som händer mer idag. Förhoppningsvis inget alls. Vill bara ha en lugn lördag i mitt eget sällskap. Tänker ha grillad kyckling till middag. Och ska nog göra en god räkmacka till kvällen när jag tittar på Mellon.

Vad har ni tänkt göra den här lördagen?

Vad än ni gör så se till att det får er att må riktigt bra. 

Kramar


Kommentarer

  1. Vilken mysfredag du hade.
    Här blev lördagen lite av en städdag när man vaknade och tittade ut.
    Värsta sandregnet under natten så allt var täkt med rödsand.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste vara jobbigt. Fast tur att det inte kommer in också.
      Kram

      Radera
  2. vi har då tur som har kära å nära som håller oss sysselsatta
    de rullar på fint hos dig å vila får du in oxå ..fortsätt kämpa på att få in rutinen att ut å gå ..kanske sätta en tid som du vet att du har lätt att komma ut på.. kanske mellan nio å halv tio ..eller nått sånt
    jag försöker tänka fm å efm och eller kvällen ...sen funkar de inte alltid...men som en grund som man kan falla tillbaka på när man har flytet liksom
    ha en fin start på söndagen

    SvaraRadera
  3. Javisst är det tur att man har familjen som behöver en.
    Känns mindre trist då, under den här tiden då man inte kan
    träffa andra.
    Ha det bra du också
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen