Ny vecka


 Jaha då börjar en ny vecka igen. Det ska bli en bra vecka har jag bestämt.

Min katt väckte mig vid 7 i morse. Hon gav sig inte förrän jag steg upp för att kolla vad som var fel. Med anklagande och missnöjda skrik ledde hon mig till sin tomma matskål. "Jag har ju sagt till dig dumma människa att matskålen ALDRIG får vara TOM!!!" tror jag att hon sa.

När jag hade fyllt på matskålen gick hon och la sig igen, utan att ens äta innan. Då var jag redan klarvaken. Så ingen idé att gå och lägga sig igen.


Det är inte lätt att vara en katts människa. Det vet alla kattägare. Det gäller att se till att allt är som dom vill ha det. Om man vill få behålla sin nattsömn och lite vanlig husfrid. 😂

Hade i alla fall en skön söndag igår. Så jag känner mig utvilad och redo för den nya veckan. Det enda jag har planerat idag är att ta en promenad före lunch. Annars har jag inte något annat som jag ska göra. Skönt.

Nu är det bara 2 veckor kvar till årets bokrea. Den startar den 23/2. 


Om man vill kan man förbeställa böcker på nätet redan nu. Men dom skickas inte hem till dig förrän den 23/2. Jag älskar bokrean. Så jag ska absolut gå igenom bokkatalogerna och frossa i bra böcker till låga priser.

Något att se fram mot, för mig i alla fall. Bokrean. 😀😀😀

Sen är det ju mycket skidåkning på tv hela månaden. Skidskytte VM startar på onsdag och när det är slut den 21/2 börjar VM för längdskidåkarna.

Så jag har något att underhålla mig med ett bra tag framöver nu. Böcker och skidtävlingar. Inte dumt alls.

Men nu är det dags för min vanliga påtår. Ha en bra dag. Och en bra ny vecka. Var rädda om er och om varandra. KRAM

Kommentarer

  1. Svar
    1. Tack. Jag tycker också hon är söt. =)
      Kram

      Radera
  2. Gullig liten fyrbent vän du har 😉😉.
    Ha en bra start på veckan du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Ja hon börjar bli gammal, 12 år, så hon är lite
      mer krävande än förr. Men lika älskad ändå förståss.
      Kram

      Radera
  3. Bokrean ska jag också handla på. Det gäller att passa på.
    Och skid vm tänker gubben och jag följa på tv.
    Hoppas du hade en skön promenad i vintersolen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra promenad. Bara -4 när jag gick. Och så stötte jag på grannen
      på hemvägen. Så fick lite sällskap också. Alltid trevligt.
      Ha det fint du också S.
      Kram

      Radera
  4. misse ..skidor och böcker och promenader det låter ju toppen
    önskar dig en bra vecka

    SvaraRadera
  5. Önskar dig detsamma så klart. En jättebra vecka på alla sätt.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen