Att misslyckas

Har ett jättebra citat idag från en väldigt intelligent man. 


 Man ska våga prova nya saker och inte vara rädd för att misslyckas. 

Misslyckanden är något som hör till och som drabbar oss alla ibland.

När man tänker så blir det plötsligt mycket mer lockande att prova på nya saker. För mig känns det så i alla fall. 

Vad tycker du? Gör du som jag och undviker vissa saker? Som du tror att du inte är bra på. Jag kanske skulle prova att renovera mitt köksbord istället för att köpa nytt. Och kanske skulle prova på att skissa och måla lite. Det finns mycket jag skulle kunna prova på.

Har du något du skulle vilja prova på?

KRAMAR

Kommentarer

  1. Jag skulle vilja kunna måla. Kanske skulle köpa lite material och
    prova. Tycker jag att det blir misslyckat så har jag ju i alla fall
    provat. Tack för inspirationen.

    SvaraRadera
  2. Jag har blivit bättre på att tro gott om mig själv :-)

    SvaraRadera
  3. super bra citat som jag följer.. har aldrig varit rädd för att misslyckats ..de är ju sättet att lära sig tänker jag ..fundera på vad som är felet med ditt köksbord å se om de går att göra så du trivs med det bättre ...här har jag ju funderat hit å dit med olika bord å varit ett klicka ifrån att slicka efter ett vitt...velig är jag ..man är väl våg hahahah men när man velat klart å väl bestämt sig så är det ofta rätt ..så här blir det måla om de bordet jag har å det känns toppen ...kommer bli så bra ...i alla fall i min hjärna ..hahah å trivs jag inte med de ...så är det ju inget som säger att jag inte får ställa undan de å köpa de där vita runda bordet :-)
    ha nu en toppen dag med allt som sker i dag...oj i dag skrev jag långt hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även jag är en velig våg. Haha. Mitt köksbord har blivit repigt när jag flyttade sist.
      Annars är det inget fel på det. Funderar på att köpa lackfärg och måla bordsskivan vit.
      Och som du säger, blir det inte bra är det bara att ställa undan det och köpa ett nytt.
      Kram

      Radera
  4. Mitt tänk är ofta "undra om man kan göra det själv" när det gäller vissa saker.
    Man kan ju inte lyckas jämt 😉😊 med allt man tar sig för.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men sen har man ju lyckats lite på sätt och vis bara av att
      våga prova. Oavsett resultatet. =)
      Kram

      Radera
  5. Jag undviker allt handarbete. Har varken talang eller tålamod. Likadant när det gäller att baka.
    Kanske skulle köpa lite garn och prova på att virka en duk.
    Eller baka en paj. Det är gubben min som bakar paj annars.
    Kul med dina citat att få se vad det blir imorgon.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det återstår att se även för mig, haha.
      En duk och en paj låter ju som ett bra mål.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning