Dagens funderingar



Jag har en sån vän. Hen har alltid en negativ kommentar om andra men blir väldigt upprörd om hen får samma negativa energi tillbaka.

Jag är inget helgon. Jag kan också bli sur och irriterad på andra människor ibland. Men jag försöker att skaka av mig irritationen så snabbt som möjligt. Medans min vän gärna ältar det negativa om och om igen.

Såna människor kan vara jobbiga att ha omkring sig en längre tid utan att bli påverkad av deras negativa energi. Bästa sättet är att hålla kontakten till ett minimum. Alltså så kort som möjligt.



Här är det en gråmulen måndag. -7 nu på morgonen. Helgen har varit jätteskön. Precis så avkopplande som jag ville. Men nu är det en ny vecka. Som inte lär bli särskilt olik de tidigare veckorna. Sånt är ju livet numera.

Allting rullar på i någon slags vardagsrutin. Inte några överraskningar eller andra utsvävningar. Väntar på vaccinering och hoppas på en sommar med ett lite mer normalt liv igen.

Hoppas allt är bra med er. Och att ni har en bra början på en ny vecka. Var rädda om er och om varandra. KRAMAR



Kommentarer

  1. oxå haft en sån vän samt att hon härmade mig i allt så det kändes som om hon tog delar av mig på nått sätt ..inte lätt de där med vänner man haft länge
    önskar dig en bra start på veckan ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men precis så gör ju min vän också. Så nu har jag slutat berätta
      om nya saker jag tänkt köpa till hemmet och till mig själv.
      Kände som du kände när det alltid blev imiterat det jag gjorde.
      Ha det fint du också Blondie
      Kram

      Radera
  2. Har också råkat ut för en sådan vän. Som bara ser alla andras fel och brister men inte sina själva.
    Ha en fin start på veckan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Negativa människor kan verkligen vara påfrestande.
    Tror de flesta av oss har någon sån person i sin närhet.
    Här är allt också sig likt. Som du säger händer det inte mycket nu under pandemin.
    Man har vant sig vid den här lugna lunken.
    Ha en bra vecka nu.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Jag tror du har rätt S. Både i att de flesta har en sån person i bekantskapskretsen.
    Och att vi vant oss vid vardagslunken nu i pandemin.
    Ha en riktigt bra vecka du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning