Kallt


 Idag är det kallt här. -17 grader. Här uppe på höjden känns det dessutom alltid kallare eftersom det nästan alltid blåser lite här uppe.

När jag drog upp persiennerna i morse hade jag fint besök utanför  mitt fönster. Nämligen tre rådjur som stod och tuggade på de översnöade syrenerna. Skyndade mig att hämta mobilen för att fota. Men samtidigt kom grannen ut genom porten och då flydde rådjuren snabbt.

När det är riktigt kallt kommer ofta rådjur hit och letar efter föda. Katten är livrädd för dom. Hon fattar nog inte riktigt att de inte är ett dugg intresserade av henne. Hon tror nog att det är extremt stora hundar. Haha

Idag ska jag städa lite. Dra golven, så det är rent och fint innan Alex kommer imorgon. Och så hade jag tänkt ta en promenad. Väntar till mitt på dagen så det hinner bli lite varmare. Vad ska jag göra mer idag? Inget alls tror jag.



Gör som Astrid sa, sitter bara och glor en stund också. Det låter ju jättebra. 😀

Har funderat på hur min s.k. semester skulle kunna se ut i år. Tror att jag skulle tycka det var skönt att resa ensam någonstans i Sverige. Till ett litet pensionat på en vacker plats kanske. Äta gott, promenera och upptäcka en helt ny miljö. Bara vila i mitt eget sällskap utan något sällskap att ta hänsyn till.

Eller kanske åka ner till Stockholm och ta in på hotell. Turista i den stad jag är uppvuxen i. Strosa runt på stan och titta på folk, fika på mysiga små ställen. Promenera ute på Djurgården. Det finns massor att göra på sommaren i Stockholm.

Men det gäller att inte säga till någon att jag är där. Annars går all tid åt till att fraktas runt till olika släktingar och vänner som vill ses. Det kan man göra en annan gång. När man inte vill vara för sig själv.

Ja tankarna går än hit och än dit. Jag har mycket tid att fundera på nu för tiden. Lite väl tidigt att planera semester redan i februari, haha. Men det är ett trevligt tidsfördriv, tycker jag. 😀

Man kan alltid fantisera och drömma. Drömmar är dessutom helt gratis. Det enda som inte kostar något ...än. Haha.  KRAM




Kommentarer

  1. Drömma är helt okej och gratis precis som du skrev.
    Jag hoppas på en resa hem till Sverige men då ska jag träffa alla mina nära och kära 😉.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det förstår jag att du vill träffa alla de dina.
    Ni längtar säkert jättemycket.
    Jag har ju mina nära och kära här och vi ses varje vecka.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning