Veckan började bra

Veckan började med en väldigt mysig dag.
Dottern, som har semester nu, kom och hämtade mig på morgonen när hon körde sin man till jobbet.

Dimman som var på morgonen försvann ganska fort.
Så vi satt ute hela dagen i deras paviljong och njöt.
Fikade och pratade om allt möjligt medans barnen badade i poolen.

Alex har fött upp fjärilslarver i ett litet herbarium.
Nu hade dom utvecklats till vackra fjärilar och skulle släppas ut i det fria.
Han var så försiktig när han släppte ut dom.
Och dom satt på hans hand och var inte alls rädda.





Han bar dom till blomsterrabatten och satte försiktigt ner dom bland alla blommorna, där satt dom en stund innan dom flög sin väg ut i sommaren.
Det var en riktigt fin upplevelse att se hur försiktig han var med fjärilarna. Djurvännen Alex.💗

När klockan passerat 14 åkte vi iväg och handlade.
Så nu har jag allt jag behöver hemma igen, skönt.
Behöver inte släpa en massa tunga kassar i värmen.
Det ska bli varmt hela veckan, på torsdag ska vi få över 30 grader här. Idag håller det sig runt 26.



Jag ska bara ta det lugnt och inte anstränga mig alls.
Sitta i skuggan under parasollet om det inte blir för varmt för det också. Vi får se.😎

Ha en fin dag och njut av sommaren och solen.
Men var rädda om er och om varandra som vanligt.
KRAM


Kommentarer

  1. Vilken spännande sak att få föda upp fjärilar och sedan släppa ut dem bland alla blommorna.
    Härligt med sommarvärme som består och inte försvinner snabbt som dem brukar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja SMHI verkade ha rätt när de sa att det här skulle bli en ovanligt varm sommar.
      Kram

      Radera
  2. Åh, vad roligt med fjärilsuppfödning. Och vilka fina foton du hade på Alex och fjärilarna. Just nu är det kokhett här man kan inte sitta i solen. Måste leta skugga.
    Varmare ska det bli. Viktigt att dricka mycket vatten.
    Nu tar nog alla fläktar slut på affärerna. Tur vi har AC.
    Håll dig kall om du kan.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Tyckte också det var fina foton.
      Jag håller mig inne när det är som varmast. Går inte ut förrän det blivit svalare på kvällen.
      Det är ju ljust hela tiden nu på sommaren. Så det går bra att gå ut på kvällen då.
      Har som tur är 2 fläktar. En i varje rum.
      Dom går hela dagarna nu. =)
      Kram på er

      Radera
  3. Å så spännande för killen att ha fött upp fjärilar ...å vackra var de oxå
    njut av värmen och skuggan ..hade fint

    SvaraRadera
  4. Ja han tyckte det var jättespännande att se dom utvecklas. Och mata dom med frukt och sockervatten.
    Jag hoppas du och dottern haft en härlig dag i solen.
    Må så gott.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj så fina och somriga bilder! Härligt med de kära nära och njut i skuggan nu - det ska jag göra!!
    HETA och soliga kramar från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja redan nu på morgonen har vi 27 grader i skuggan och så gott som helt vindstilla.
      Så solen undviker jag i värmen. Tar med mig lite is te och sätter mig i skuggan.
      Ha det bra du också. Och alla dina fina damer, hoppas dom klarar värmen.
      KRAMAR

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning