Djurplågeri


Det här är min katt Yama. En snäll liten dam som fyllt 11 år. Hon är lite skygg för främmande människor.
Det har hon alltid varit. Och hon jagar inte annat än flugor och andra flygande insekter. Hon har aldrig tagit vare sig råttor eller fåglar. En väldigt annorlunda katt som ni hör.

Hon brukar gå ut en stund varje dag och då håller hon sig alltid runt tomten.
Men idag vågar jag inte släppa ut henne. Varför?
För att någon jagar och skjuter katter med luftgevär här i våra kvarter!!!!!


Blir såååååå arg!!!!! Önskar att någon tar personen på bar gärning så hen får sitt straff.
Hur kan man göra så mot oskyldiga djur????
Såna människor måste ju ha psykiska problem.
För det är ju inte ett normalt beteende.

Så nu vågar jag inte släppa ut min katt.
Nu får hon stanna inne i några dagar så djur plågaren hinner försvinna från vårt område.
Det är rent ut sagt för jävligt!!!!!

                                                  Bild från nätet.

Så svårt för mig att förstå hur någon kan tycka att det är roligt att döda oskyldiga djur.
Förmodligen någon tonåring som fått ett luftgevär av sina föräldrar. Som självklart inte vet om vad geväret används till. Men som borde ha bättre koll tycker jag.

Ska sluta skriva om det här nu.
Blir bara mer upprörd ju mer jag tänker på det.😡

Jag har ont i ryggen idag. Det blev ganska tungt det jag släpade igår. Och min rygg är ju inte frisk annars heller så det är inte konstigt att jag har lite extra problem idag. Men det går över.

Så jag ska bara ta det lugnt idag och inte göra något särskilt ansträngande.
Tänkte ta itu med ett litet syprojekt jag funderat på.


Jag ska sy kuddfodral av gardiner jag inte använder.
Har ingen symaskin så det blir lite handarbetande.
Det tar sin lilla tid men det gör inget när jag ändå ska ta det lugnt idag.

SMHI har ändrat prognosen så nu får vi inget regn.
Inte förrän imorgon, lagom till nationaldagen.
Så jag kanske tar med mig en kopp kaffe och sätter mig ute i solen en stund.


Ha en bra fredag.
Sköt om er.


Kram

Kommentarer

  1. Inte klokt vad konstigt folk det finns som vill skada andras djur. Men som jag förstår bor du i ett villa område och det kanske finns många katter där som springer på andras tomter och gräver upp rabatter och gör sina behov. Så finns det knasigt folk som blir skogstokiga och tar till våld istället för att prata med kattägaren.
    Här i Spanien har vi satt upp en grej i vår trädgård som ger ifrån sig ett ljud (inget vi människor hör) när katter kommer in på vår tomt i rabatterna. Vår granne har 4 st. katter som gjorde vår tomt till deras toalett. Och denna manick verkar ha hjälpt, för nu hoppar de inte in hos oss utan fortsätter förbi.
    Hoppas du/ni grannar får tag i dåren som skjuter.
    Ha en fin fredag
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte någon vuxen går omkring med luftgevär mitt i ett bostadsområde.
      Det är säkert en tonåring. Men lika jäkla hemskt ändå.
      Kram

      Radera
  2. ja du ..jävla idioter de finns ...fiskpinne hjärna å saknar empati för djur
    vi har haft idioter som lagt ut förgiftade köttbullar eller med spikar i ...måste verklgein vara nått fel i deras hjärna som gör nått sånt ..brukar säga att de inte är människor utan utomjordingar som blandat sig med normala människor ..hoppas du fick en fin stund i trädgården kanske med missen i långt koppen så du har kolla på missen ..ha en fin helg å hoppas kuddarna blir bra ..så som du tänkt dig

    SvaraRadera
  3. Tack. Jag hoppas du får en fin helg också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning