Svettigt

Svettigt är det verkligen, 27 grader i skuggan och just nu helt vindstilla.


Jag tror att till och med solen själv svettas idag, hihi.

Jag har ett fönster som det ständigt flyger in getingar igenom, stooora getingar är det i år.
Jag har tittat utanför men ser inget getingbo där.
Så jag förstår inte varifrån dom kommer.

Nu har jag gjort en getingbo attrapp av en brun soppåse, såg tipset på nätet.
Då tror getingarna att det redan finns ett bo här och flyger förbi.


Fast jag har hängt min påse på insidan av fönstret.
Inte som på bilden från Pinterest. Annars skulle kanske grannarna tycka att det såg tokigt ut på utsidan av huset.

Så nu ska det bli intressant att se om jag slipper getingar som flyger in här hela tiden.


En isglass att svalka mig med är vad jag tänker ta nu
Har laddat med isglass, is te, vattenmelon och kalla drycker i kyl och frys.
Så jag klarar värmen vi ska ha ett bra tag framöver.

Hålla sig sval och att dricka mycket är ju det viktigaste i hettan.

Ha det riktigt bra nu i sommarvärmen.
Var rädda om er och om varandra.
Njut av sommaren på alla sätt.

Varma kramar från mig till er 😎 Ha det bra.

Kommentarer

  1. Har sett detta tips med och även att man virkar små getingbilor.
    Ja, vatten måste man drick i massor nu.
    Ha en bra dag i värmen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det verkar hjälpa. Har inte sett till någon geting än i alla fall.
    Det är FÖR varmt för mig just nu. Nöjer mig gärna med 24.
    När det närmar sig 30 som nu blir det för mycket. Får leta skugga.
    Kram

    SvaraRadera
  3. påsen hjälper ..i alla fall på min altan ..0 getingar
    ja hu så varmt men bara stå ut å kyla sig så gott det går
    ha några fina dagar nu i värmen

    SvaraRadera
  4. Ja påsen verkar hjälpa även i fönstret. Jättebra.
    Det enda riktigt svala rummet hos mig är badrummet. Får väl bosätta mig där. Haha
    Ha det bra nu du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning