Regnet faller snart




Att vakna till ljudet av regn som smattrar mot fönsterrutan, det skulle känts skönt.
Genast blir luften så ren och klar och härlig att andas
De torra gräsmattorna suger törstigt åt sig av regnet.
Naturen behöver få sig en härlig dusch nu.

Men regnet har inte börjat än, fast det hänger i luften
och man kan riktigt känna doften av det.

För första gången på länge blir det jackväder.
Och ett paraply får följa med när jag ska åka till min dotter idag.

Och när det börjar regna om en stund vet ni vad jag gör då? Njuter av regnet för ovanlighetens skull.

I´m singing in the rain. 🎵🎶🎵




                                        Ha en bra dag i regnet. KRAM

Kommentarer

  1. Sett att många har fått det efterlängtade regnet i Sverige nu.
    Ha en bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kom en skur här också. Men inte alls som dom sagt på SMHI.
      Den varade kanske 20 min sen var det över. Inte ens regnandet är som det brukar vara.
      Hahaha. Jag blir aldrig nöjd. =)
      Kram

      Radera
  2. Jag hade också längtat efter regn. Men det var en kort skur vi fick. Sen sken solen igen.
    Hoppas du hade en mysig dag med din dotter.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma sak med regnet här. Det skulle regna hela dagen.
      Men det varade ca 20 min sen var det borta med moln och allt.
      Jag hade en mysig dag med min dotter och barnbarnen.
      Skrattade mycket och det var det jag behövde kände jag efteråt.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning