Fina fönster

Idag ser jag ut genom rena fina fönster i alla rum.
Alla rum, haha, låter som om jag har många rum.
Det har jag ju inte, bara 1 rum och kök.
Men 4 fönster som är väldigt höga, de går ända upp till taket. Måste ha stege för att putsa dom och byta gardiner. Ser inte så högt ut när gardinerna kommit upp men jag har så klart mätt och fönstren sitter bara 5 cm från taket.




   Lite ryggproblem idag efter fönsterputsningen igår.

   Men tar det lugnt idag så är det säkert bättre snart.



   Det ska bli regn över stora delar av landet idag.

   Det har inte börjat här än men det är grått ute.
   Det känns faktiskt ganska skönt efter en period då     vi haft alldeles för varmt 27-28 grader på dagarna.



   Det värsta är när det är så varmt och dessutom         helt vindstilla.
   Så länge det fläktar lite överlever man men annars 
   är det ren tortyr att vara utomhus i sån värme.

   Bra att regnet hinner passera oss och försvinna         innan midsommarafton på fredag.
   Jag har funderat lite på hur jag kan förnya min           midsommar meny.
   Hörde på radion om nån som bara serverar olika
   sorters sallader.

   Vad serverar ni för mat på midsommar förutom sill
   och potatis? Tips är välkomna tack.




Vi brukar äta en kall buffé till lunch med sill, lax och annat  och sedan grilla till middag på kvällen.
Och så har vi den obligatoriska jordgubbstårtan till
kaffet. Vore kul med något nytt den här gången.

Nej, nu ska jag logga ut från bloggen och göra något annat istället, min rygg vill inte vara stillasittande.

Jag hoppas att ni har en skön mitt i veckan dag.
Var rädda om er och om varandra.
KRAM

Jag ser nu när jag publicerat dagens inlägg att Blogger som vanligt ändrat om totalt i marginaler, mellanrum och annat.
Ser helt tokigt ut. 😡 Irriterande!!!



Kommentarer

  1. Det gör inget att bloggens utseende blivit fel på vissa ställen. Innehållet är lika trevligt som vanligt ändå.
    Hoppas din rygg är bra igen nu. Fönstret ser fint ut.
    Fina gardiner också.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Tycker också om gardinerna. Väldigt somriga.😃
      Kram

      Radera
  2. Så bra dina fönster blev med maskinen.
    Hoppas din rygg blir bra till midsommar.
    Vi kör sill på stranden och grillar hemma hos goda vänner på kvällen.
    Ha en fortsatt fin onsdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter mysigt med en midsommar på stranden.
      Vi grillar också på kvällen alltid. =)
      Ha det bra.
      Kram

      Radera
  3. På midsommar äter vi lite sill men vi har också pajer, sallader och annat kallskuret på bordet.
    Hemmagjord potatissallad och pastasallad är alltid gott och går att variera i det oändliga.
    Sen har vi bröd och lagrad ost.
    Thats it.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bara man slipper den ständiga kopian av julbordet så är jag nöjd.
      Den serveras vid varenda högtid i olika varianter. Inte konstigt att man har
      tröttnat på prinskorv, köttbullar och Jansson. =)
      Tack för tipset.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning