Tillbaks till vardagen

Måndag morgon, ny vecka igen.
Midsommarhelgen var jättemysig men gick, som vanligt, alldeles för fort.

Vi hade strålande fint väder hela helgen.
Tog lite bilder när jag kom ihåg att ta fram mobilen.



Det blev mycket god mat och många skratt och den obligatoriska jordgubbstårtan förståss.
Utflykt till havet på midsommardagen, till Stocka.


Och fint sällskap en stund av min brors första barnbarn, lilla söta Saga.


Och självklart fanns det tid för en glasspaus i värmen



Midsommar blev precis som jag hade hoppats.
Så trevligt, mysigt och avkopplande på alla sätt.

Kom hem söndag eftermiddag.
Handlade lite på vägen hem men orkade inte ställa mig vid spisen när det blev middagsdags.
Det löste jag med att gå iväg och köpa en pizza.



Med fyllning av kyckling, banan och curry. Sååå god. Pizzerian ligger på samma gata som jag bor på. Nära och bra när andan faller på.

Men nu är det en ny vecka.
Får se vad som händer under veckan.
Det enda jag har planerat är att ha barnbarnen här  några timmar på fredag.
Det blir kul.

Idag ska jag och dottern proviantera lite och så skulle vi ta en fika i hennes mysiga trädgård.
Vi har blivit lovade soligt och fint även idag.
Men det ser i alla fall inte så ut just nu.


Lite grått och dimmigt här som ni ser, hoppas det klarnar upp under morgonen.
Annars blir det en fika inomhus, går ju det också.
Ha en bra början på den nya veckan.
Var rädda om er och om varandra.
Kram

Kommentarer

  1. Så härlig midsommar du haft med en massa gott att äta och med nära och kära.
    Ibland orkar man inte helt enkelt att stå vid spisen och då är en pizza verkligen räddaren i nöden.
    Ha en ny bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att bli en riktigt fin sommar här. Med varmare väder än vanligt. Så det lär bli fler besök till pizzerian framöver. Haha
    Kram

    SvaraRadera
  3. massa härliga bilder ...dessa minnen får du njuta av i vinter hehehehe
    ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant, man får njuta av sommarminnen till vintern.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning