Ny utsikt

Det ska det bli för mig idag.
Nej, jag ska inte resa bort........tyvärr.
Jag ska putsa mina smutsiga fönster.
Så att jag kan se ut utan fläckar framför ögonen.


Jag har lånat min dotters el fönstertvätt, heter det så??? En sån där Kärcher är det i alla fall.
Blir premiär för mig så jag hoppas den är lika bra som de säger.

Det är dagens projekt här.

Jag funderar på att åka 1 vecka ner till Stockholm någon gång under juli månad.
Ta in hos min bonus syster och umgås med familjen.
Mysa och besöka gamla favoritplatser.


Ekotemplet i Hagaparken. Jag älskar Hagaparken och att bara strosa runt eller besöka fjärilshuset.


En promenad vid kanalen på Djurgården är också mysigt. Slå sig ner på en bänk eller i gräset.
Och titta på alla båtar som åker förbi.


En fika på Sjöcaféet när man ändå är på Djurgården är också en skön avkoppling.

Det finns mycket annat att göra och att se i huvudstaden förståss.
Men det är några av mina favoritplatser.😀
Som jag vill besöka om jag åker dit i sommar.

Men den som lever får se. Ingen idé att planera allt för mycket för långt i förväg.

Vad har ni själva för semester/sommar planer?
Det blir ju en annorlunda sommar i år med tanke på alla svårigheter att resa under Corona pandemin.

Om allt återgår till det normala så att man kan planera semester för nästa sommar.
Skulle jag vilja ligga i en solstol på Mallorca med en svalkande dryck i handen och bara njuta.🍸



Den där platsen paxar jag, nära till bubbelpoolen.😀

Men idag är det inte solstolar på Mallorca som gäller.
Idag är det fönsterputsning i Sundsvall. *Suck*

Ha en bra dag på alla sätt.🌺
Kram




Kommentarer

  1. Lycka till med din fönstertvätt. Jag fixade inte att tvätta fönstren med en sådan maskin när vi bodde i Sverige. Det blev mer randigt än vanligt.
    Vi ska hem till Sverige i augusti om ingenting blir ändrat igen.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tvättat fönstren nu. Visst blev det lite ränder. Men det gick fort att torka bort med en trasa. Så jag känner mig nöjd med maskinen.
      Vad kul att ni får åka hem till familjen snart.
      Kram

      Radera
  2. Vi har också en sån där Kärcher. Jättebra tycker jag.
    Går dubbelt så fort och blir inget att torka upp på fönsterbrädor och golv.
    Apropå semester så kommer vi att semestra hemma i år.
    Göra dagsutflykter till fina platser, fiska, bada och njuta av svensk sommar i svensk natur.
    Men nästa år åker vi nog någonstans om läget i världen blivit bättre.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Instämmer i att det gick dubbelt så fort med maskinen att få fönstren rena. Nu är jag klar dock kan relaxa resten av den här em.
    Kram

    SvaraRadera
  4. skönt du fått undan dina fönster ...bra de funkade så bra med maskinen allt som underlättar är ju bra ..min dotter har en sån men jag har inte lånat den för tror den är för tung för mina händer ...får ju ont av bara lilla hand skrapan liksom...hade fint å njut av klar utsikt nu :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var inte tung. Tvärtom riktigt lätt. Har inte ont i armarna eller händerna.
      Däremot känner jag av klättrandet upp och ner på stegen i ryggen idag.
      Men nu är alla fönster superfina. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning