Idag behövs mycket kaffe


Jag skulle behöva kaffe intravenöst idag tror jag, om det var möjligt.

Är så otroligt trött efter helgen.
Helgen har varit trevlig och lagom innehållsrik och avslutades med en toppen bra mors dag hos min dotter igår.
Men jag tror att jag är trött för att jag inte vant mig riktigt vid sommarvärmen än.

Som tur är kan jag ta mig en liten siesta mitt på dagen om jag vill.

Synd bara att jag inte har en hängmatta att ta siestan i, bekvämt gungande i skuggan utomhus.
Kanske får skaffa mig en sån i år.
Om jag kan komma på var jag ska sätta upp den.

Ska städa lite här idag, måste ju dammsuga  och skura ofta så myrorna inte hittar sina spår.
Bäst att passa på att göra alla kroppsansträngningar på f.m. innan den riktiga värmen kommer.

Igår hade vi 25-26 grader här och idag skulle det bli
några grader varmare.
Det är redan +26 fast kl bara är 8 på morgonen.
Nu har sommaren verkligen kommit. Skönt.

Jag hoppas att den stannar den här gången, peppar peppar ta i trä.

Det är en ny månad också, 1:a juni idag.
Så då är det ju den första riktiga sommarmånaden.

Jag hoppas ni har en bra start på dagen, veckan och månaden, hahaha, allt samtidigt.
Var som vanligt rädda om er och om varandra.
Kram

Kommentarer

  1. Vilken rolig bild! Ja ibland hjälper det inte med 8 liter kaffe ens :) Värmen är skön med man orkar ju ingenting då istället, jag har gått runt och bara pustat med en vattenkanna. Jösses så torrt det är nu!
    Ny vecka och nya utmaningar :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lite roligt det där. Man längtar efter sol och värme. Men när den kommer letar man bara efter sköna skuggiga platser där det fläktar lite lagom.
      Och är man tvungen att vistas i solen är det jättejobbigt. Haha.
      Man vet inte riktigt hur man vill ha det.
      KRAM

      Radera
  2. Du får skaffa dig en sådan där hängmatta som det finns stålställning till. Sådan hade vi när vi bodde i huset. Härligt att värmen kommit och med blixtfart som alltid i Sverige.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har värmen verkligen kommit. Det var +29 igår. Nu skulle vi få svalare i några dagar.
      Och lite regn i slutet av veckan. Det behöver nog naturen nu efter de här varma dagarna.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning