Lugn fredag



Jaha, då var det alltså fredag igen. Veckan gick fort som vanligt.

Jag skulle passat barnbarnen idag men det blev ändrade planer.
Så nu har jag inga planer alls för dagen och det känns faktiskt ganska skönt.

Om det inte blir lika varmt idag som det var igår, +34
kanske jag orkar gå till affären och fylla på frukt och grönsaks "förrådet".




Jag äter nästan bara frukt och grönsaker just nu när det är så varmt.
Har ingen aptit, då blir sallader av olika slag bra.
Så det går mycket frukt och grönt här på sommaren.

Nyttigt i och för sig, nyttigare än jag brukar äta annars.





Men vi får se vad dagen för med sig här hos mig.
Jag har gjort en kanna is te. Med citronsmak, gott.
Ska ta med mig ett glas och sätta mig ute en stund.
Man får passa på på morgonen eller på kvällen om man vill vara ute innan hettan kommer.

Ha en riktigt bra fredag.
Var rädda om er och om varandra. Som alltid väl.

                                                              KRAMAR

Kommentarer

  1. Försökte gå och sätta mig vid sjön igår. Där brukar det alltid fläkta skönt.
    Men det var alldeles för varmt även där. Så idag håller jag mig inne med vår
    AC ställd på 20 grader. Såg att det ska bli mer normala temperaturer från
    imorgon. Runt 23-24 grader. Så då flyter man inte bort om man går ut.
    Det blir skönt. Håll dig sval och ta det lugnt. Handla imorgon när det är skönare
    att vara utomhus. Ha en trevlig helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle önska att jag haft en ac de senaste dagarna.
      Men har som tur är fläktar, som har gått dygnet runt.
      Det blir skönt med lite svalare väder.
      Trevlig helg.
      Kram

      Radera
  2. Ja, nu är det varmare i Sverige än här.
    Vi äter mycket grönt och frukt med faktiskt.
    Ha en skön fredag nu.
    Jag har beställt över nätet ett par bambuhandtag till min väska. Vi får se när de kommer och om de överensstämmer det som visades på bilden.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag var lite mer kreativ och hade mer talang för handarbete.
      Kanske något jag ska lära mig. Skulle vara roligt att ha något att syssla med
      när man inte har något annat att göra.
      Ha en trevlig helg.
      Kram

      Radera
  3. Ja tänk man är aldrig nöjd.
    Antingen är det för varmt eller för kallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vanligaste samtalsämnet är ju vädret, läste jag någonstans.
      Så det är ju bra att vi är överens om att det är kul att klaga på det.
      Hihi. Ha det bra.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning