En blöt morgon



God morgon, måndagen gick i en flygande fläng och nu är tisdagen redan här.
Det är en grå morgon, ett lätt regn och 12 grader.
Jag hoppas regnet passerar snabbt så jag kan ta min promenad utan paraply.

Försöker att röra på mig så mycket som möjligt.
Om ryggen inte krånglar eller soffpotatisen i mig tagit över. Det händer ibland att den gör det. 😂

Fick lite lättare nackspärr efter att jag suttit i en konstig ställning när jag sydde kuddfodral.
Men nu är de färdigsydda och ligger där de ska.


Så nu får min nacke vila. Jag gillar verkligen inte att sy, sticka eller virka. Handarbete är inte min grej sas.
Men jag är nöjd med resultatet, det duger.

Min knasiga katt sitter ute i höggräset fast det regnar


Jag har fönstret öppet så hon kan hoppa in och ut som hon vill. Och idag är det tydligen ut som gäller.
Fast regnandet har tilltagit. Roliga katt som inte bryr sig om att hon blir blöt, det brukar katter inte gilla.

Som ni ser på bilden har hyresvärden inte varit här och klippt gräset än den här säsongen.
Man får vada igenom höggräset på tomten nu.
Men dåliga hyresvärdar är ett inlägg för en annan dag.

Nu ska jag logga ut och börja den här regniga tisdagen på allvar.
Sköt om er och ha det bra.
Kram

Kommentarer

  1. Så fina dina kuddfodral blev. Jag skulle aldrig sitta och sy detta för hand, där går min gräns. Jag ångrar ibland att jag gav bort min symaskin innan vi flyttade hit.
    Verkligen en märklig katt som gillar att vara ute i regnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja jag är inte duktig på handarbete alls. Önskade att jag hade haft en symaskin när jag satt och sydde.
    Det var en blöt katt som kom in till slut. Men inte förrän hon varit ute i det ganska länge.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sydd for hånd, det er oppsiktsvekkende - du er utrolig!!! :-)))
    Vi hadde sol i går, regnet kommer i dag og i morgen ... Jeg leg opp symaskinen min her !!! La noen prosjekter gå i oppfyllelse... to regendager... tid!
    Rosene er utrolige. Jeg liker.
    Ha en fin fin dag. Hilsen fra meg.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen