Det blev för lite.

Det blev alldeles för lite regn här igår.
Prognosen hade sagt att det skulle regna från tidig morgon ända till sen kväll.
Det stämde inte alls, när det efterlängtade regnet kom varade det i ca 20 min.
Sen sken solen från en blå himmel igen.

Inte ens regnet är normalt den här sommaren.

Jag hade en mysig dag med min dotter och barnbarnen i alla fall. (som vanligt med dom)
Vi skrattade så mycket att man fick ont i magen.
Och det var precis vad jag behövde kände jag efteråt.

                               Dottern och yngsta busfröet.

Idag blir det bara lite plockande här hemma.
Har som vanligt huvudet fullt av tankar på hur jag skulle vilja ha det här.
Men alldeles för liten lägenhet för att förverkliga mina idéer, om jag inte kommer på bra kompromisser.


Så det håller jag på med just nu alltså.
Försöker hitta alternativa lösningar på mina förvaringsproblem. *Suck* Inte det lättaste.

Men det blir nog en bra dag ändå.
Hur ser förresten en bra dag ut för er andra?
Skulle vara roligt att veta.
Hoppas ni har en sån i alla fall.



Var rädda om varandra.
Kram


Kommentarer

  1. Jag håller med om att det blev alldeles för lite regn igår.
    Men det är ju inte lika hett nu. Mer normala temperaturer.
    Vad bra att du fick en rolig dag med din familj. Alex riktigt lyser av bus. :D
    Hoppas den här dagen blir full av nya bra idéer för ditt hem.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S, ha det riktigt bra du också.
      Kram

      Radera
  2. idag kom regnet här ..vräkte ner i omgångar ...men behövs mer ..men varmt så shorts och en topp räckte att klä sig i ..en bra dag för mig är när man får den där känslan inombords att det bara känns bra liksom ..har inte så mycket att göra med vad man gör på en dag ...kanske är det flytet i en dag som gör att man känner att det var en bra dag ..ja du hemma fixa å göra om de kommer över en lite då å då ..hoppas du hittar bra knep för förvaring..kanske googla ..kolla pinterest ..instagram osv
    ha en fortsatt bra tisdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie, hoppas du har det bra också.
      Kram

      Radera
  3. Här har det mullrat som tusan nu på eftermiddagen men något regn får vi inte.
    Vilken mysdag ni fick igår.
    Vi har inga bra förvaringsutrymmen här i vårt lilla hus heller. Så man får stuva och tänka om hundra gånger ibland för att det ska bli bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det man får göra om hela tiden för att få plats.
      Kram

      Radera
  4. En bra dag för mig är en dag jag får vara med mina nära och kära. Bara umgås. Det behöver inte vara av någon speciell anledning.
    Maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med om att det är den bästa känslan att få vara med familjen.
      Det tycker jag också är de bästa dagarna.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning