En dag i Juni

Ännu en varm dag. Det ska bli 34 grader här idag.
Och lika hett blir det imorgon innan det blir svalare till helgen som kommer. Bara att stå ut, försöka att hålla sig så sval som möjligt.

Det händer inte mycket här just nu tycker jag.
Dagarna går in i varandra och jag har egentligen ingen större tidsuppfattning just nu.
I och för sig är det en ganska skön känsla att bara låta allt flyta på i sin egen takt.
Det spelar ingen roll om det är 12 på dagen eller på natten när jag vill göra någonting.

Nästan som att vara utomlands.

Dottern med familj håller på att måla sitt hus.
Men på dagtid i hettan kan dom inte måla så då passar dom på att göra små utflykter med barnen.
Igår besökte dom Sveriges geografiska mittpunkt.



Det syns på barnen att det är riktigt varmt ute och inte så jättekul att posera för kameran.
Sveriges geografiska mittpunkt, som Fanny har foten på, ligger 6-7 mil härifrån.
Vid Munkbysjön, ett vanligtvis välbesökt turistmål.



Det finns café, vandringsleder och lite annat där för turister. Och en milsvid utsikt eftersom det ligger uppe på ett högt berg.
En lite rolig sak att göra en varm sommardag.

En annan sak att göra en varm sommardag som inte är så rolig är att ha tvättstugan bokad.
Men självklart är det vad jag har just idag på årets hetaste dag (Hittills i alla fall, kan ju bli hetare 😱)
Och det är för varmt att sitta ute och njuta medans maskinen blir färdig.
Håller mig inne, nära någon av mina fläktar, idag.

Har gjort en hel kanna is te för att hålla mig sval.
Vad gör ni i värmen för att må bra?



                Sommar, sommar, sommar.𝅘𝅥𝅱𝅘𝅥𝅲𝆔𝆕🎵🎶

Kommentarer

  1. kallt bubbelvatten ..svala duschar å tunn klänning och fläkt ..korta stunder ute i skuggan för att njuta av de gröna å värmen ..hade tänkt sola i dag men skippar nog det hahaha ..får sola i skuggan i solstolen i så fall ...ha en bra tvättstuge dag ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var luften så varm att det inte ens gick att sitta i skuggan.
      Inne vid fläkten istället.
      Kram

      Radera
  2. Här jobbas det 🥵 och dricker vatten i mängder.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Har varit 34 grader här idag.
    Förutom tvätten har jag inte gjort någon nytta.
    Väntar på kvällen och svalkan.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning