Storm idag

Får fint sällskap här idag. Hela dagen.
Av en av mina fyrbenta älsklingar. Jo jag har flera fyrbenta älsklingar som jag bryr mig om. Haha.


Storm ska vara hos mig från morgon till eftermiddag.
Det var ett tag sen sist eftersom dottern jobbar hemifrån nu. Det blir kul att ha lilla busiga valpen här
Hon är förresten inte så liten längre.

Annars händer det inte så mycket den här veckan.
Inget jag har planerat i alla fall. Jag tar dagen som den kommer bara och det går också bra.

Inte mycket umgänge i dessa tider blir det ju.
En av mina närmaste vänner har fått umgänges förbud av sin dotter. Alltså förbud att umgås med andra än dottern och hennes familj. Dottern är rädd att hon eller hennes barn kan bli smittade genom föräldrarnas umgänge med bl.a. mig.

Det känns så klart tråkigt för mig. Men bara att acceptera att vi förmodligen inte kommer att träffas innan det kommer ett vaccin mot Covid-19/Corona.
Och det ser ju ut att dröja till nästa år.😞

Hur umgås ni med vänner och familj under den här jobbiga tiden?? 
Träffas ni och i så fall hur? Bara utomhus kanske?

Man kanske får börja med munskydd ute i samhället om man vill kunna röra sig fritt. Skönt att det inte gått så långt här än. Men trist att inte få träffa alla man vill träffa.

Det här kommer också att vara över en vacker dag.
Längtar efter den dagen, precis som alla andra också gör förståss.

Nu ska jag ta och gå ut en sväng med Storm.



Ha en riktigt bra dag nu. Var rädda om er och om varandra. Men glöm inte bort att man fortfarande kan njuta av livet fast på lite andra sätt.
KRAMAR


Kommentarer

  1. så mysigt med de fyrbenta hoppas ni får en bra dag ...tänk på att vanligt munskydd ute funkar inte för att du inte ska bli smittad ..de skyddar andra från att du ska smitta de ..så hostar någon bredvid dig som har virus kan du bli smittad ...för att vara skyddad från viruset ska de vara en annan slags mask med någon "ventil på " eller vad de är ..ett extra filter kanske ....jag håller avstånd till helt främmande människor ute i samhället ....umgås med nära å kära men undviker kramar å att sitta för tätt inpå ....vaccin ...hmmm ..de dröjer nog tills de kommer till vanligt folk ....jag kommer nog avvakta tills jag ser att folk inte blir sjuka eller dör av dåligt snabbt framtaget vaccin som ska göra massor med företag rika ..men vaccin mot lunginflammation har jag haft lite funderingar på om detta virus fortgår nästa år oxå ..ta hand om dig ...glöm inte att ut å njut av naturen å vatten å vänner på avstånd efter hur du själv vågar ....ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är försiktig men inte rädd. Umgås med de vänner som vågar och så klart med min närmsta familj. Tar en fika med grannen på uteplatsen ibland.
      Handlar själv och går på bibblan m.m. Lever ganska normalt trots allt. Fast man märker ändå att livet har en lugnare puls nu. Och när bekanta inte vågar ses får man respektera det även fast man tycker det är överdrivet.
      Kram

      Radera
  2. Vi umgås med familjen och med vännerna. Men bara några åt gången så att man ändå håller lite avstånd. Sitter oftast ute om vädret tillåter. Har varit ute på restaurang också. Och det var vartannat bord avstängt så ingen fara att sitta och äta där heller. Så länge ingen av oss är krasslig på något sätt ses vi. Man har ju inte lust att sitta isolerad hela tiden. Och det lär ju dröja innan det här är över.
    Synd att dina vänner och deras dotter är så rädda. Det måste vara jobbigt för dom själva också.
    Ha det bra nu med Storm.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det säkert, att det är jobbigt för oss alla men mest för de som är jätte rädda för smittan. Skönt att man har ett eget inre lugn i alla fall. Storm och jag har haft en mysig dag. Hoppas du har det bra också.
      Kram

      Radera
  3. Vi har inga fritidsaktiviteter, som gym, dans och körsång just nu.
    Men vi träffar vänner och familj. Så länge vi alla känner oss friska och inte visar några symptom på något annat. Undviker kramar och att vara för nära inpå. Undviker folksamlingar och åker inte buss eller taxi. Promenerar mycket nu. Hoppas inte alla dina vänner stänger in sig.
    Skulle alla göra så skulle livet bli bra trist. Håll humöret uppe och gå efter ditt eget sunda förnuft.
    Läser din blogg nästan varje dag så jag vet att du har massor av sunt förnuft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det var snällt sagt. Både om mitt sunda förnuft och att du läser min blogg ofta.
      Snälla ord värmer alltid hjärtat. Välkommen tillbaka till min blogg.
      Varma Kramar.

      Radera
  4. Vi träffar våra vänner som vi har här. Ska vi någon annanstans är det munskydd som gäller. För det är det bestämmelserna på här.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla får använda sitt eget omdöme och visa ansvar och försiktighet.
      Jag förstår om vissa är räddare än jag själv och accepterar det.
      Men blev lite besviken på umgängesförbudet.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning