Behöver ingen väckarklocka på onsdagar


Mitt i veckan nu. Dagarna går fort trots att dom är ganska stilla på något sätt ändå. P.g.a corona.

På onsdagar vaknar jag alltid prick kl 7.
För då kommer sopbilen och det dundrar och smäller precis utanför mitt sovrumsfönster.
Inte något jag kan ändra på eller göra något åt.
Om jag inte vill sova med öronproppar och det vill jag verkligen inte göra.

Det är soligt och fint här idag, redan +17 grader.
Det skulle bli lite över +20 grader under dagen.


Det blir sommar feeling här idag. Så himla skönt.


Sommar feeling är också alla humlor som kommer och hälsar på i mina blomlådor nu.

Jag älskar verkligen den här tiden på året.

Något jag inte älskar är priset på jordgubbar just nu.

På ett ställe kostar dom 83 kr/litern.

På vår lilla Ica butik
hade dom ett ännu värre pris.
Där kostade dom så mycket som  
110 kr/litern.

Det har varit missväxt och mindre skörd än vanligt p.g.a ovanligt sen frost läste jag.
Så det är förklaringen till de höga priserna.
Men det ska mycket till innan jag betalar 110 kr för 
1 liter jordgubbar. Där går gränsen för mig.

Vet ni vad jag ska göra nu? Nu ska jag ta med mig en kopp kaffe ut till trädgårdsmöbeln och sitta och njuta av solskenet en stund.

Njut av dagen ni också och var rädda om er.
Kramar

Kommentarer

  1. Vilket uppvaknande, men man vänjer sig alltid.
    Vilket pris på jordgubbarna, här är säsongen nästan över och det är svårt att få tag i dem nu.
    Ha en bra onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Här har säsongen för svenska jordgubbar just kommit igång.
    Men så dyra som dom är blir det inte mycket jordgubbar för mig i år.
    Ha det bra ni också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att vi fått sommarväder igen.
    Det kan man aldrig få nog av.
    Jag undrar om dom får några jordgubbar sålda när dom är så dyra. Folk vill väl ha gubbar till midsommar förståss. Hur dyrt det än är.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju alltid rusning att köpa jordgubbar till midsommar. Men det brukar ju inte kosta så mycket som nu.
      Smartast kanske är att åka till något självplock.
      Hoppas allt är bra hos er i Hälsingeskogarna.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning