Sol innan regn

Ny dag, en solig dag. Som visst ska bli den sista av sitt slag på ett tag enligt prognosen.
Sen ska det bli molnigt och regnskurar i 4 dagar.
Men vem vet regnet kan blåsa förbi och solen titta fram ändå, trots SMHI och deras prognoser.



Igår hade jag hundarna här nästan hela dagen. 
Det höll mig sysselsatt men fick ändå en hel del annat gjort också. Bl.a. kokade jag rabarberchutney.
Hittade ett enkelt och bra recept på Ica.se.

                                             Bild: Ica. se

Det finns en hel uppsjö av recept på olika rabarberchutneys, med lite skillnader förståss.
Och min blev inte alls lika röd som på bilden, lite mer åt det gul-orangea hållet tycker jag.
Men den var väldigt god till det grillade köttet jag åt till middag igår.

Vad händer här idag då?
Jag ska tvätta, som vanligt på torsdagar.
Sen ska jag traska iväg till sopsorteringsstationen med mina sopor, blir ett par km att gå.


Jag har lyckats klämma ner 5 påsar i dramaten som är av det större slaget av rullkärror. Den blev ordentligt tung men går bra att dra. Och så har jag en stor papperskasse med pappers sopor som jag får ta i handen när jag traskar iväg.

Det är de enda planerna jag har för den här dagen.
Vad gör ni andra idag månntro?

Ha en alldeles fantastiskt fin dag nu alla bloggisar.
Njut av sommaren och solen.



Var rädda om er och om varandra men glöm inte bort att njuta av livet också.
KRAM


Kommentarer

  1. Gå ett par km är väl helt ok. Men att gå flera km släpande på sopor är nog inte så roligt.
    Tur att det inte är så varmt idag då. Här är det bara 16 grader ute och vi har nog ungefär samma väder. Det brukar vi ha. Tvättstuga och sopor låter som en dag man får uträtta en del lite tråkigare sysslor. Men skönt att få det gjort. Hoppas du unnar dig en riktig go fika sen i em.
    Någon belöning måste man ju få efter sitt slit och släp. Eller hur?
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ont i ryggen idag som ett resultat av det jag släpade igår
      Får ta det lugnt idag.
      Kram

      Radera
  2. Här har det jobbats idag en stund och vi tryckande värme idag. Troligtvis åska på G om man kollar in himlen.
    Annars har det inte hänt så värst mycket mera. Nu ska jag laga till lite mat till oss.
    Rabarberchutney lät väldigt gott.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det. Gott med rabarber alltså. =)
      Kram

      Radera
  3. Nu när det är lag på att man måste sopsortera tycker man att det kunde vara i myndigheternas intresse att förenkla hela proceduren. Genom att se till att alla har sorteringskärl i sitt eget närområde. Helst i varje flerfamiljshus också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nya lagar nu. Fr.o.m.2021 är det lag på att alla kommuner ska underlätta för sopsortering. Och då ska de börja ordna sopsorteringskärl till bostadsområden så att senast 2025 ska ALLA områden ha det.
      Kram

      Radera
  4. skönt att få i väg lite grejer..man har ju svårt att förvara de inne
    ha de fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det. Hoppas du har det fint också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning