Var är sommaren?

Ja, det kan man undra, här är den inte i alla fall.
Det blåser lite kyliga vindar här.
Inget väder man vill sitta ute i precis.
Man får hålla sig inne i värmen.
Tråkigt när det är 1:a Juni imorgon, man skulle kunna tro att det var aprilväder.

Vi hade några korta dagar, för ungefär en månad sedan, med sommar väder.
Alla började fixa sina trädgårdar och uteplatser.
Här klipper mina barnbarn gräset. =)

De varma dagarna försvann tyvärr fort.
Och efter det har det varit blött, kallt, grått och trist.
Får fortsätta att vänta och att längta efter sommaren.

Kan trösta mig med att syrenen utanför mitt köksfönster ska till att börja blomma.
Den är så fin när den blommar för fullt.

Idag ska jag åka ut till brorsans stuga på landet.
Så då får jag annat att göra än att gnälla på vädret.
Tur är väl det. Haha

Jag kommer hem någon gång på Söndag.
Så jag önskar er en trevlig helg nu.
Förhoppningsvis med sol och värme.

Sommarvädret kanske är hos er.
Någonstans måste det ju vara.
Skicka hit lite av värmen till oss också. =)

Kommentarer

  1. Ja hos mig lyser solen och värmen är också här.
    Ha en skön och bra helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Här i Hälsingland regnar det och blåser. Ingen sommar än.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning