Helgen gick för fort

Hade en underbar helg med mitt yngsta barnbarn.
Tyvärr så gick tiden som vanligt alldeles för fort.
Det brukar ju vara så när det är lek från morgon till kväll.
 Lekparken är gammal och sliten men klätterställningen duger bra ändå tycker Alex.
 Och gunga är det bästa han vet, det ska vara fort och högt förståss.
Vi hann med att leka ganska mycket i parken och ännu mer hemma sen.
När kvällen kom somnade han snabbt och sov som en stock till morgonen.
Vaknade inte förrän 7,30 faktiskt. Sovmorgon. =)

Jag känner mig redan mycket piggare med den nya medicineringen.
Så skönt att inte gå omkring som en zombie längre.

Idag har jag både städat och hunnit ta min dagliga promenad.
Nu efter lunch ska jag gå ut och sätta mig under parasollen och läsa.
Har just börjat läsa en ny bok, del 2 i en trilogi.
Första delen var riktigt bra så jag hoppas tvåan är lika spännande.
 Här kommer jag att sitta en stor del av dagen.
Och ägna mig åt min nya bok, ska bli spännande.
Det är för varmt för kaffe idag.
Så jag tar nog med mig något kallare att dricka.

Vilken bra start på en ny vecka.
Ha det riktigt bra ni också.


Kommentarer

  1. Vilken mysig helg du haft med barnbarnet. Laddat upp för en riktigt bra ny vecka. Ewelina

    SvaraRadera
  2. Tack E! Precis så är det. Så nu är gumman full av energi igen. Kram ��

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du haft.
    Hoppas din bok är toppen nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen