Grå Söndag

Inget roligt väder här idag.
Helt mulet, +6 grader men känns mycket kallare.
För det blåser s.k. by vindar på upp emot 15 m/s.
Det enda positiva med det är att regnmolnen blåser förbi och passerar oss.
Jag hade en bra dag igår.
Hälsade på barnbarnen och tog en fika där.
Lekte lite med Alex och hans bilar, men kände att jag inte orkade så mycket.
Så när jag kom hem blev det till att vila resten av dagen.

Gjorde en enkel middag, kyckling i lergrytan, som fick sköta sig själv i ugnen.
Fick rester kvar till dagens middag också.
Så enkelt att göra. Lägger potatis, lök och rotsaker i botten med kryddor och en buljongtärning.
Gnider in kycklingen med olja och kryddor och lägger ovanpå allt.
Ställer in i kall ugn på 200 grader i 1 1/2-2 timmar.
Sen silar jag buljongen och gör en sås på den.
Om jag inte vill ha en kall sås till förståss.
Väldigt bekvämt som sagt var eftersom grytan sköter
sig själv i ugnen i 2 timmar och man kan ägna sig åt något helt annat.

Idag ska jag ta hand om hushållsarbetet jag lämnade igår till förmån för det fina vädret.
Ska damma och dammsuga och lite annat också.
Så långt krafterna räcker.


Men som vanligt laddar jag med en extra kopp kaffe först.
Vad vore livet utan kaffe?

Förresten har jag ju glömt att skriva att i Onsdags fyllde mina sambos år.
                     Både livsnjutaren Vilde och
               hans syster, fröken Yama fyllde 10 år.
Grattis mina små hårbollar på födelsedagen. =)



Kommentarer

  1. Här är det lite svalare idag men vi har värme i alla fall. Det var länge sedan jag använde lergrytan nu. Får nog bli snart igen. Maten lät mycket god och det är skönt när det sköter sig självt med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen