Nu faller snön

Gårdagen är tack och lov förbi och det är en ny dag.
Fick tillbringa större delen av gårdagen i sängen.
Då jag drabbades av en migränliknande huvudvärk.
Som inget hjälpte mot annat än att ligga stilla och blunda.
Så det var min Onsdag, inget roligt alls.

Men nu är det Torsdag och en ny dag.
Vaknade upp till en vit värld.
Det går inte att fånga snöflingorna på foto.
Men dom blir större och tätare hela tiden.
Allt är övertäckt med snö, gräs, träd och buskar.
Usch vad trist, vill inte ha snö i Maj!

Det är bara +1 grad ute. Brrr! Håller mig inne idag.
Får nog ta fram vinterjackan och kängorna igen.
Om det inte försvinner till imorgon.
Men svårt att tro det med tanke på mängden.

Imorgon ska jag åka ut på landet.
Fredag och Lördag, kommer hem Söndag igen.
Så jag hoppas på lite bättre väder till helgen.

Mitt tarotkort för den här veckan var 9 of cups

Så det borde ju bli en bra vecka i alla fall.

Drar ett nytt kort varje vecka för att få en liten vink om vad veckan för med sig.
Vad jag kan behöva tänka på m.m.
Det brukar stämma ganska bra.

Så trots huvudvärk och snöande blir veckan säkert bra ändå.
Det är nog helgen som får allt att lyfta.

Ha en bra dag nu.



Kommentarer

  1. Usch så trist, vi får verkligen hoppas att du får bättre väder till helgen nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen