Sovmorgon

God morgon på er alla bloggare.
Jag kom ihåg att dra ner rullgardinen igår.
Så jag har sovit som en stock ända till 7,30

Gårdagen sprang snabbt förbi.
Gav mig iväg före 8 på morgonen.
Skulle vara barnvakt till vår Alex hela dagen.
Den lilla busungen kunde inte gå på dagis igår.
Så då fick mormor rycka ut och det gjorde jag så gärna så.

Dagen bara sprang iväg på snabba ben.
Kom inte hem förrän 7 på kvällen.
Då blev det inte mycket gjort hemma.
Tv häng tills jag inte orkade längre utan kröp i säng.

Har äntligen fått mina provsvar från läkaren.
Efter att jag gjort mig besvärlig och envisats.
Idag ska jag få recept på någon ny medicin som jag ska kombinera med den jag redan har.
Skönt att det verkar vara avklarat nu till slut.
För den här gången i alla fall.

Idag har jag tvättstugan och på em kommer Fanny
hit efter skolan.
Veckan rullar på som ett snälltåg.
På Fredag ska jag träffa min bror och svägerskan som kommit hem från Spanien.
Och sen ska Alex äntligen få komma och sova hos mormor i helgen.
Både Fredag och Lördag.

Så veckan är redan så gott som fullspikad.
Men idag är det fortfarande Onsdagsmorgon.
Så jag kan unna mig en kopp kaffe till innan jag går till tvättstugan.

Ha en bra dag!

Kommentarer

  1. Skönt när veckan rullar på som ett snälltåg och inte i blixtens fart.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen