Valborg

                                Valborgsfirande på Skansen i Stockholm 

I går var det Valborgsmässoafton. Inget som jag 
firar nu för tiden.
Inte sedan jag var småbarns förälder.
Måste säga att jag är tacksam att jag slipper stå och frysa vid någon majbrasa.
Så Valborg är som vilken annan dag som helst för mig.

Det skulle bli den sista varma dagen på 10-14 dagar.
Så jag passade på att njuta av solen och värmen.
Och fast SMHI har hotat oss med snöfall på Torsdag,
åkte jag till Jysk och köpte mig ett parasoll.
Så nu står det där, oavsett om det regnar eller snöar på Torsdag.
Förr eller senare kommer väl solen tillbaka igen.

När den gör det ska jag börja fixa med blommor och annat där ute också.
Så det blir lika mysigt att sitta där som det brukar vara på somrarna.

Det blir ingen semesterresa för mig den här sommaren.
Så då känns det ännu viktigare att mysa till utemiljön här hemma. 

Med tanke på SAS strejken är jag glad att jag inte har någon resa inbokad just nu.
Min bror och hans fru ska åka till Spanien om sex dagar, är det tänkt.
Men nu vet dom inte om dom kommer iväg eller ej.
Det beror på om strejken hinner bli avblåst innan dess eller inte.
Det är bara att vänta och se.






Kommentarer

  1. Inget firande här heller förutom att vi gick och tog oss ett varsitt glas på en restaurang. Vi har kompisar som skulle till USA men kommer inte iväg på grund av strejken.
    Ha en fin första maj och hoppas att det inte kommer någon snö hos dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är skönt att slippa allt ståhej med valborg.
    En fördel med att bli äldre. Man slipper vissa saker. Med tanke på bränderna var det ju många majbrasor som var inställda också. Klokt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen