Solig morgon

Vaknade redan kl 5,30 i morse av att jag hade solen i ansiktet.
Jag hade glömt att dra ner rullgardinen när jag la mig.
Eftersom jag aldrig kan somna om, fast jag försökte en halvtimme, steg jag upp kl 6.


Nu har jag klarat av mina morgonrutiner och klockan är snart 7.30.
Men jag undrar om grannarna glömt att det är Måndag.
Skämtar förståss, men det är så tyst i huset att man skulle kunna tro att det var helg.
Vid den här tiden brukar grannarna börja ge sig iväg till sina jobb.
Inte idag tydligen, mystiskt.


Idag ska jag tvinga till mig ett provsvar från vårdcentralen.
Kan inte gå runt så här längre nu.
Imorgon är det 14 dagar sedan det här eländet började.
Och om man är snäll och fogar sig efter vården får man tydligen ingen hjälp.
Man är tvungen att kräva sin rätt till vård.
Det ska jag göra nu.


På hela den här tiden har jag fått telefonkonsultation och fått lämna prover.
Sen har ingenting alls hänt från deras sida.
Så jag är tydligen ingen prioritet i alla fall.

Där kom första grannen ut genom porten.
Mysteriet med det sovande huset är löst. =)
Då kan Måndagen börja.

Ha en riktigt bra början på veckan nu.



Kommentarer

  1. jobbigt att gå och vänta så där utan att få besked
    bra att du står på dig håller tummarna för dig

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fått ett svar nu och bra att du slår näven i bordet om dom tramsar.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning