Telefonen gick varm här igår.


Mellan mig och min vårdcentral.
Först ringde jag och lämnade meddelande.
Sen ringde dom upp mig och jag fick förklara problemet med blodsockret.
Efter det pratade sköterskan med sina kollegor och ringde upp mig senare igen.
För att tala om att hon måste prata med en läkare innan hon kunde ge mig besked om hur vi skulle fortsätta.
På e.m. ringde hon och vidarebefordrade doktorns  "order" Som var att jag ska mäta blodsockret noga de närmaste dagarna. Och skriva upp alla värden.
Både före och efter alla måltider.
Sen på Onsdag morgon kommer doktorn att ringa upp mig för en telefonkonsultation.
Där han kommer att besluta om eventuella nya doseringar av medicin m.m. beroende på mina mätresultat.
Det blir nästan som ett hembesök, som förr i tiden.
 När man ringde jourhavande läkare som kom hem och behandlade sjuklingar hemma.

Sen efter läkarkonsultationen ska jag fortsätta med nya medicineringen i 14 dagar innan jag kommer in till vårdcentralen för en uppföljning.
Så dom får kolla upp hur jag mår.
Låter som en bra plan tycker jag.

Här spöregnar det idag och det är bara +3 grader ute
Hade samma väder igår, regnskurar växlade till korta uppehåll med en och annan solglimt och sen regn igen. Tråååååååkigt!!!!

Något positivt var i alla fall att flygstrejken upphörde bara några dagar innan min bror skulle resa till Spanien.
Så i morse flög han och hans fru iväg mot solen.
Så underbart att dom kom iväg! Dom får säkert en skön vecka på vackra Mallorca.

Nu är det dags att sticka sig i fingret igen för ett nytt test. Så nu slutar jag för idag. Ha en härlig dag nu alla som kommer förbi min blogg.

Kommentarer

  1. Vad skönt att du får hjälp med blodsockret. Diabetes är verkligen ingen rolig sjukdom.

    SvaraRadera
  2. Det var många turer fram och tillbaka i telefonen. Men skönt att du får din hjälp nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. makasih gan buat infonya dan semoga bermanfaat

    SvaraRadera
  4. bagus bos artikelnya dan menarik

    SvaraRadera
  5. keren mas buat infonya dan salam sukses selalu

    SvaraRadera
  6. ok mantap sob buat infonya dan salam kenal

    SvaraRadera
  7. Mau mendapatkan pelayanan yang baik dan ramah???

    Modal Kecil bisa mendapatkan hasil yg luar biasa...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning