Pigg och glad

Jag har sovit gott hela natten.
Känner mig piggare och gladare idag.
Det var nog sömnen som fattades.
Men nu är energin och humöret återställt.

Och jag är redo för en härlig Onsdag.

Det är växlande molnigt idag, men solen glimtar fram lite då och då.
Vi har lyckats få hela +12 grader ute.
Ingen riktig sommar kanske, men bättre än igår.

Jag har en kökssoffa som jag tröttnat på.
Tycker den tar för stor plats.
Så idag ska jag lägga ut en annons på den.
Hoppas jag får den såld och hämtad snabbt.
Då ska jag åka till Ikea och köpa en byrå istället.
Tänkte mig en malm byrå med 3 lådor.
Den på bilden ska vara ljusgrön, fast det syns inte.
Skulle vara bra med lite extra förvaring och lådorna i den byrån sväljer massor.

Men innan jag börjar med något annat ska jag ta mig en liten promenad.
Behöver andas lite frisk luft känner jag.

Ska gå bort till syrendungen en bit bort och titta om syrenerna börjat slå ut där än.
Jag älskar syrener, alla färger och alla sorter.

Synd bara att de blommar färdigt så fort och inte står hela sommaren.

Det är sista arbetsdagen och skoldagen den här veckan idag.
För i morgon är det röd dag, det är Kristi himmelsfärdsdagen.

Nästa vecka är det både nationaldagen och Pingsthelg.
Inte för att jag tillhör de som firar kyrkohelgerna.
Men nationaldagen firar jag lite i alla fall.

Men nu ska jag fira att jag ser solen med en promenad.
Kanske kommer sommaren snart.





Kommentarer

  1. Toppen att energin är tillbaka och att temperaturen går åt rätt håll fast kanske lite långsamt.
    Hoppas din soffa blir såld så du kan köpa byrån.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen